Dalam pada rakyat Malaysia menantikan siapa bakal menjadi Perdana Menteri ke 10, pelqkon Ben Amir sempat berseloroh ingin membentuk kerajaannya sendiri.

Kerajaan yang dimaksudkan Ben itu adalah membina rumah tangga dan mencari timbalan perdana menteri (TPM) yang juga dirujuk sebagai isteri.

“Saya sedang mewujudkan kerajaan sendiri. Mencari untuk TPM,” tulis Ben menerusi laman Twitter miliknya.

Malah pelakon drama Tikam ini juga menyenaraikan ciri-ciri wanita idaman yang antaranya kenalah aktif ke gimnasium dan mempunyai naluri seorang ibu.

“Lebih memilih gadis gym, pandai masak, akan ketawa dengan lawak saya, ada naluri keibuan, mendorong saya menjadi lebih baik dan juga seorang yang nakal,” kongsinya.

Perkongsian itu turut mendapat perhatian netizen terutama wanita yang menawarkan diri untuk menjadi bakal suri rumah aktor itu.

“Assalammulaikum hi, saya mahu jawatan TPM itu. Seorang gadis gim, penyayang dan tahu masak. Lawak? Jangan tisau, saya boleh kawal. Main muzik dan suka membaca. Tak pasti naluri keibuan tapi kadang-kadang orang cakap saya ada. Sudah tentu seorang nakal.

“Saya seorang yang aktif ke gim, boleh masak biarpun campak-campak, saya selalu akan ketawa dengan semua benda. Saya perlu menjadi ibu di hadapan pesakit paediatric. Saya bukan seorang yang nakal tapi bukan baik juga. Sedang-sedang saja.

“Dear Ben Amir, saya sedang mencari kerja dan jawatan TPM itu seperti sesuai dengan saya. Saya mahu bekerja dengan awak seumur hidup,” komen netizen.

Malah, ada juga segelintir netizen yang mencadangkan rakan-rakan mereka yang mempunyai ciri-ciri seperti yang diidamkan Ben Amir.

Undi bintang digital dan content kegemaran anda di dalam carta mingguan Gempak Most Wanted 2022 di sini. Anda juga boleh membuat pencalonan baharu untuk carta mingguan seterusnya. Selamat mengundi!