Dalam kekecohan dan pelbagai liputan berita yang tersebar tentang kepulangan adik Ainul Mardhiah yang menjalani pembedahan di London, Dr. Amalina Bakri memuat naik satu entri di Instagramnya.

"Ramai yang mengambil berat tentang keadaan adik Ainul, terutamanya selepas pembedahan baru-baru ini. Terima kasih kami ucapkan kepada semua yang mendoakan dan memberi ucap selamat," tulis Amalina di dalam Bahasa Inggeris.

Namun begitu, Dr. Amalina turut memohon kepada semua agar dapat memberikan ruang serta menghormati privasi keluarga adik Ainul. Menurutnya lagi berita tentang kepulangan adik Ainul yang disiarkan adalah tidak benar.

"Ketika ini, dia masih lagi di dalam pemantauan pihak hospital dan akan pulang apabila sudah bersedia.

"Tolong jangan siarkan berita berdasarkan anggapan atau mendengarnya daripada pihak ketiga. Ada ketikanya 'less is more'. Pihak perubatan di sini memohon kerjasama anda demi kebaikan Ainul," tulis Amalina lagi.

Please understand the family’s situation. We would like Ainul to recover well from her operation. Please send all your prayers to baby Ainul. We will make an official statement once baby safely arrives in Malaysia. P/s: This post is published with Ainul’s parents consent. Thank you.

A post shared by Dr. Amalina (@dramalinabakri) on


Dr. Amalina juga memberitahu satu kenyataan rasmi akan dibuat apabila adik Ainul selamat tiba di Malaysia, serta memberitahu entri yang disiarkan di Instagramnya itu telah mendapat kebenaran ibu bapa Ainul.

Baca: Adik Ainul Mardhiah Akan Pulang Ke Malaysia Tak Lama Lagi
Baca: Penerbangan Adik Ainul Ke Malaysia Dibatalkan, Disyaki Berpunca Daripada…

Kredit Gambar: Instagram