Demi menjayakan wataknya dalam drama siri terbaharu W: Two Worlds, pelakon Hun Haqeem berjaya menurunkan berat badannya sebanyak 10 kilogram dalam masa tiga bulan.

Menurut Hun, dia akan memastikan dirinya sentiasa aktif dengan melakukan senaman di gimnasium selain menjaga pemakanan agar mendapat berat badan yang diperlukan.

“Memang berat badan saya dah turun lebih kurang 10 kilogram juga. Ia atas tuntutan kerja… pihak produksi yang minta saya untuk turunkan berat badan bagi penggambaran drama bersiri W: Two Worlds.

"Sejak tiga bulan lalu saya mula disiplinkan diri dengan menjaga pemakanan dan bersenam di gimnasium setiap kali ada masa terluang.

"Kalau tak sempat ke gimnasium, saya akan pastikan banyak berjalan dan kekal aktif seperti parkir kereta lebih jauh agar saya dapat berjalan," katanya kepada Gempak.

Hun berkongsi perkara itu ketika ditemui pada majlis pelancaran gimnasium seni mempertahankan diri miliknya iaitu Elitez Mixed Martial Arts yang terletak di Shah Alam baru-baru ini.

Sementara itu, Hun memberitahu dia tidak mempunyai masalah untuk menurunkan berat badannya memandangkan sebelum ini pernah melalui fasa tersebut.

"Untuk watak ini kali pertama saya turunkan berat badan, tapi kalau dalam kehidupan ini merupakan kali kedua sebab sebelum ini saya pernah 102kg.

"Badan saya pun tak terkejut sangat untuk kali kedua ini dan saya pun takkan buat kesilapan yang sama seperti sebelum ini. Tapi saya seronok lalui perjalanan ini," katanya lagi.

W: The Worlds adalah sebuah drama fantasi percintaan yang pernah menjadi fenomena pada 2016 dan akan ditayangkan meneerusi platform penstriman Viu.

Hun bakal bergandingan dengan aktres Daiyan Trisha menerusi projek tersebut.