Aktres jelita, Vanidah Imran bergandingan dengan bekas suaminya, pelakon Rashidi Ishak dalam filem terbaru yang berjudul Daulat.

Filem dengan genre 'political thriller' ini baru sahaja selesai penggambaran dan bakal ditayangkan pada awal tahun 2020.

From the creators of JIBRIL. Coming out in 2020. . Her name is Suri, and she will make sure her party wins the next election, by any means necessary. . Starring Rashidi Ishak, Tony Eusoff, Jasmine Suraya, Cristina Suzzane, and Zul Zamir. #DaulatMovie #politicalfilm #lacunapicturessdnbhd

A post shared by Vanidah Imran (@vanidah_imran) on


Mengulas mengenai penglibatannya dalam filem ini dan bergandingan dengan bekas suami, pelakon filem The Red Kebaya ini bersikap profesional.

"Saya tidak mempunyai sebarang masalah untuk bergandingan dengan bekas suami. Hubungan kami memang sangat profesional dan tidak kisah jika kami bekerja bersama.

Gaped partners . #daulatmovie #therockingentrepreneur #actorslife

A post shared by Rashidi Ishak (@rashidi_ishak) on


"Sebelum ini pun, ketika kami masih bergelar suami isteri dan menjalani penggambaran di set yang sama, kami tidaklah duduk berdua sahaja. Hubungan kami memang sentiasa profesional kerana kerja adalah kerja," katanya.

Vanidah dan Rashidi yang mendirikan rumah tangga pada 1 Oktober 2000 telah berpisah pada 9 Ogos 2018 dan hasil perkahwinan, mereka dikurniakan dua anak, Mikhail Imran dan Maryam Rashika.

Tambah Vanidah, dia dan bekas suami turut menjalani sesi ujibakat sebelum mendapat watak yang mereka jayakan dalam filem Daulat.

There’s never a dull moment when @tonyeusoff is around ?? #daulatmovie

A post shared by Vanidah Imran (@vanidah_imran) on


"Semua menjalani sesi ujibakat, saya, bekas suami dan pelakon-pelakon lain. Andai kata jika saya tak profesional dan tak mahu dia bergandingan dengan saya, saya seakan menutup periuk nasi dia.

"Sedangkan sumber rezeki kami memang akan diberikan kepada tempat yang sama, iaitu untuk anak-anak kami yang sedang membesar. Jadi, tidak wujud masalah untuk bergandingan dengan bekas suami," katanya lagi.

Dalam perkembangan lain, Vanidah bakal mewakili Malaysia dalam Chungju World Martial Arts Masterships (WMC) 2019 di Korea Selatan bersama Persekutuan Seni Silat Cekak Pusaka Ustaz Hanafi Malaysia (Pusaka Hanafi).

BACA: Wakili Malaysia di Korea, Vanidah Imran Berdebar Tunjuk Aksi Silat

Bakal berada di Korea Selatan bermula 29 Ogos hingga 7 September ini, Vanidah bersama 19 peserta lain bakal mewakili Malaysia dan bersaing dengan atlet-atlet dari 100 negara seluruh dunia.