,
Hiburan

Bernadya Selamatkan Nyawa Content Creator Malaysia Menerusi Lagu

Maliah Surip
26/09/2024
11:55 MYT
Penyanyi asal Indonesia yang kini cukup popular dalam kalangan pendengar generasi muda, Bernadya mendedahkan ada dalam kalangan peminat mengaku membatalkan niat melakukan perkara buruk terhadap diri sendiri selepas mendengar karya-karyanya.

Inspirasi kepada diri

Bernadya, 20, terkenal menerusi karya-karya yang memberi inspirasi kepada diri untuk meneruskan kehidupan meski telah melalui banyak perkara buruk dan menyedihkan.
Antara lagunya yang sangat hit saat ini adalah Untungnya, Hidup Harus Tetap Berjalan yang telah ditonton sebanyak 33 juta tontonan di YouTube sejak disiarkan pada Jun lalu dengan 100 juta pendengar telah memutarkan album terkininya di Spotify.

“Baru ada semalam seorang content creator (pembuat konten) sewaktu kami bergambar dia mengaku lagu-lagu saya telah menyelamatkan nyawanya. Dia berhenti self harmed.

“Dia mendengarkan lagu Untungnya, Hidup Harus Berjalan. Itu sangat mengharukan,” ujar Bernadya saat ditemui media di The Bee, Publika.

Teruja dengan sambutan

Pada pertemuan sama, penyanyi dan penulis lirik yang juga mahir memetik gitar itu mengaku teruja dengan sambutan yang diterima di sini.

“Saya tidak sangka diterima dengan sangat baik di Malaysia. Saya belajar banyak hal-hal yang baru di sini, orang Malaysia juga sangat ramah,” katanya.

Bernadya berada Malaysia untuk melengkapkan tour Berjalan di lima kota dengan Kuala Lumpur sebagai destinasi terakhir. Dia mengadakan showcase dengan mendendangkan 11 buah lagu pada pertemuan perdana bersama peminat di tanah air.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Peminat Dapat ‘Healing’ & Galau Bersama, Showcase Sulung Bernadya Di Malaysia Sukses!

gempak
27/09/2024
23:55 MYT
Pertama kali mengadakan siri mini showcase di Malaysia, penyanyi asal Indonesia, Bernadya berjaya menggegarkan pentas The Bee Publika dengan 11 buah lagu yang menghiasi ruang udara pada malam Rabu lalu.
Hiburan

Pengakuan Keluarga Buat Andre Taulany Gagal Cerai Isteri Lepas 18 Tahun Kahwin

gempak
26/09/2024
14:55 MYT
Pelaku seni dan hos Andre Taulany diketahui telah memfailkan perceraian terhadap isteri, Rien Wartia atau Erin beberapa bulan lalu selepas 18 tahun berkahwin.
Hiburan

Dikritik Hasilkan Lagu Berdialek Kelantan, Aisha Retno Kekal Tenang, - “Ramai Yang Tak Tahu Sebenarnya Bapa…”

gempak
26/09/2024
06:55 MYT
Penyanyi dan komposer, Aisha Retno akui timbul sedikit kontroversi sejak dia melancarkan lagu terbaharunya iaitu Samudera.
Berita

Lebih Tua Daripada Bapa Mentua, Lelaki Kahwini Wanita Beza Umur 30 Tahun Tarik Perhatian Netizen

gempak
26/09/2024
02:25 MYT
Seorang lelaki berusia 59 tahun melangsungkan perkahwinan dengan gadis berumur 26 tahun, sekali gus menjadi perhatian pengguna media sosial, lapor laman berita Tribunnews.
Viral

“Muka Terpaksa Puji” - Netizen Kata IShowSpeed Lebih Menikmati Burger Di Malaysia Berbanding Singapura

gempak
26/09/2024
00:25 MYT
Personaliti sensasi dan penstrim dalam talian dari Amerika Syarikat, IShowSpeed kini berada di destinasi terakhirnya iaitu Singapura untuk siri jelajahnya di  Asia Tenggara.
BorakSeeni