Penyanyi Beyonce baru baru ini mengejutkan wartawan British Vogue apabila mengaku beliau kini mengusahakan penternakan lebah di kediamannya.

Pesohor berusia 39 tahun itu mengungkapkan fakta tersebut dalam wawancara majalah tersebut bagi keluaran Disember 2020.

Menurut Beyonce beliau telah menternak lebah sejak beberapa tahun lalu. Beliau mengatakan mempunyai dua sarang lebah dan sekitar 80 ribu ekor lebah kini 'tinggal' bersama di rumahnya.

"Saya tahu pengakuan ini agak janggal. Tapi saya memiliki dua sarang dan itu asli. Saya juga punya sekitar 80 ribu ekor lebah yang berada di rumah saya," kata Beyonce seperti dilaporkan oleh People.

Beyonce yang juga menerima julukan Queen Bey itu menjelaskan idea menternak lebah muncul selepas dua anaknya iaitu Blue Ivy, 8 bulan dan Rumi, 3, mengalami alahan yang sangat teruk.

"Jadi madu adalah alternatif terbaik buat kedua anak saya. Madu memiliki khasiat yang baik untuk kesembuhan alahan Blue Ivy dan Rumi," kata Beyonce.

Pelantun lagu Run The World itu juga mengatakan telah menghasilkan ratusan botol madu setiap tahun.

"Dengan 80 ribu lebah lebah ini, saya menghasilkan ratusan botol madu setiap tahun di rumah," kata isteri Jay Z ini lagi.

Pengakuan Beyonce menternak lebah membuat banyak peminatnya terkejut. Di media sosial, kebanyakannya mengatakan ingin merasa madu lebah yang diternak idola mereka ini.

Kredit Foto: Billboard