,
Laman Utama

Bicara Kes Dadah Penyampai Radio Isma Halil Ditetapkan Pada…

Gempak
28/04/2022
09:18 MYT
Mahkamah Tinggi di sini menetapkan tiga hari bermula 19 Okt ini untuk perbicaraan kes penyampai radio Ismahalil Hamzah, yang didakwa atas pertuduhan mengedar dadah jenis Kanabis, Ogos tahun lepas.
Hakim Datuk Muhammad Jamil Hussin menetapkan 19, 20 dan 31 Okt untuk perbicaraan, selepas peguam yang mewakili Ismahalil Datuk Ahmad Zaharil Muhaiyar, memohon tarikh bicara ketika sebutan kes itu, hari ini.
Timbalan Pendakwa Raya Norashikin Ibrahim memaklumkan kepada mahkamah, pihaknya bercadang untuk memanggil enam hingga tujuh saksi pendakwaan untuk memberi keterangan.
"Pada prosiding hari ini, pendakwaan juga telah menyerahkan dokumen berkaitan perbicaraan kepada pihak pembelaan," katanya.
Ahmad Zaharil mengesahkan perkara tersebut, selain memaklumkan pihaknya akan menulis surat kepada mahkamah untuk mendapatkan tarikh sebutan baharu sekiranya terdapat representasi atau perkembangan terbaru mengenai kes.
Ismahalil, 49, mengaku tidak bersalah atas dakwaan mengedar dadah jenis kanabis anggaran berat 374.6 gram di sebuah rumah di Jalan Semarak, Wangsa Maju, di sini pada 5.35 petang, 27 Ogos 2021.
Dia dituduh mengikut Seksyen 39B(1)(A) Akta Dadah Berbahaya 1952 dan jika disabitkan kesalahan boleh dihukum di bawah Seksyen 39B(2) akta sama dan dibaca bersama Seksyen 34 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman mati, jika sabit kesalahan.
Sumber: Bernama
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Terkini

Shakilla Khoriri Dapat Hak Penjagaan Anak Sepenuhnya - “Doakan Daddy Ameena Patuh Pada Amanah Dan Tak Lupa Tanggungjawab”

gempak
22/10/2024
00:45 MYT
Pelakon Shakilla Khoriri memaklumkan dia mendapat hak penjagaan anak sepenuhnya selepas proses hadanah selesai di Mahkamah Tinggi Syariah Shah Alam, Selangor pada Isnin.
Hiburan

Wah! Ruhainies Dapat Sejambak Bunga Lepas Balik Mahkamah

gempak
17/10/2024
23:40 MYT
Pulang daripada mahkamah selepas sebutan kes khalwat, pelakon sensasi Ruhainies berkongsi sepotong video menerima sejambak bunga.
Berita

Gara-gara Tidak Balas Mesej ‘Good Morning Sayang’, Lelaki Mengaku Tampar Teman Wanita Bayar Denda RM 800

gempak
17/10/2024
10:25 MYT
Seorang penjaga stor mengaku bersalah di Mahkamah Majistret di Batu Pahat, Johor atas tuduhan mencederakan teman wanita selepas bergaduh berhubung isu tidak membalas mesej dihantar melalui aplikasi WhatsApp, Khamis lalu.
Hiburan

Dikawal Dengan 3 Pengawal Peribadi, Aliff Aziz & Ruhainies Hadir Ke Mahkamah Bagi Sebutan Semula Kes Khalwat

gempak
17/10/2024
02:07 MYT
Aktor sensasi Aliff Aziz dan aktres kontroversi, Ruhainies tiba di Mahkamah Tinggi Syariah Wilayah Persekutuan, Kuala Lumpur bagi sebutan semula kes khalwat pada pagi Khamis.
Hiburan

Kes Pukul Hafidz Roshdi Diteruskan, Mahkamah Perintah Nurul Shuhada Hadir Mahkamah Januari Depan

gempak
14/10/2024
07:25 MYT
Mahkamah Majistret memerintahkan bekas isteri pelakon Hafidz Roshdi, Nurul Shuhada Mat Shukri perlu hadir ke Mahkamah Majistret Kuala Kubu Bahru, Selangor pada 20 Januari tahun depan.
BorakSeeni