,
Laman Utama

“Bidang Ni Pun Kena Volunteer Ya? Equipments All Bayar Pakai Daun Is It” Harith Iskander Dikecam Netizen Kerana…

Izwan Isa
23/12/2021
06:50 MYT
Sejak tragedi banjir kilat melanda negara sekitar hujung minggu lalu, ramai sukarelawan dilihat membanting tulang dalam memberikan bantuan sama ada dari segi tenaga, hebahan di media sosial dan juga wang ringgit.
Selain itu, barisan artis turut tidak ketinggalan dalam membantu meringankan beban selain jenama-jenama besar juga sama-sama menyalurkan bantuan kepada Pusat Pemindahan Sementara (PPS) berkaitan.
Hal ini bukan sahaja memberi gambaran bahawa rakyat Malaysia bersatu pada dalam menangani krisis banjir, malam membuktikan penduduk tanah bertuah ini tidak berkira soal kudrat dan juga harta.
Begitupun, tidak semua hal boleh diklasifikasikan sebagai bantuan dan tidak semua servis boleh disukarelawankan.
Terbaharu, pelakon dan pengacara, Harith Iskander menerima kecaman netizen apabila Badan Bukan Kerajaan (NGO) miliknya iaitu The Hope Branch mencari sukarelawan jurugambar dan juruvideo bagi merakam tragedi banjir.
“Urgent! Mencari sukarelawan jurugambar dan juruvideo dalam kadar segera. NGO The Hope Branch (yang ditubuhkan oleh Harith Iskander dan isterinya Dr. Jezamine) sedang mencari jurugambar dan juruvideo untuk mendokumenkan tragedi banjir.
“Mana-mana jurugrambar dan juruvideo yang berminat, boleh menghubungi nombor ini hari ini,” tulis sebuah notis yang sedang beredar di laman sosial.
Tentu sekali notis berkenaan pencarian berkenaan menerima maklum balas negatif dalam kalangan netizen. Rata-rata menyelar tindakan NGO tersebut yang dilihat seperti menangguk di air yang keruh.
“Bidang ni pun kena volunteer ya… equipments all bayar pakai daun is it,” tulis seorang netizen.
“Ingatkan mintak volunteer manpower, rupanya photographer videographer. Lawak yang sangat teruk. Maaf,” ulas seorang lagi netizen.
Selain itu, ada yang juga yang berkata NGO milik Harith tidak sensitif dan sepatutnya jurugambar perlu diberi bayaran.
“Mungkin kita tidak sepatutnya memburukkan misi (bantuan mangsa banjir) yang mereka kelolakan, tetapi saya tidak tahu kerana saya tiada di sana.
“Tetapi, kenapa hal ini (mencari jurugambar) adalah satu kepentingan sekarang? Ternyata tidak tuli nada (tone deaf) dan tidak sensitif. Bayar jurugambar anda,” tulis seorang pengguna Twitter.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

“Saya Benci Drama, Kami Tidak Mengungkit Masa Lalu…” - Dr Jezamine Lim Buka Lembaran Baru, Mahu Fokus Kerjaya & Jadi Ibu Lebih Baik

gempak
01/08/2024
03:55 MYT
Bekas isteri kepada pelawak Harith Iskander iaitu Dr Jezamine Lim melahirkan rasa syukur apabila kes melibatkan rumah tangga mereka di mahkamah syariah sudah selesai dengan lancar.
Hiburan

Harith Iskander Pelik Didakwa Curang, Model Cantik Rupanya Kenalan Dr Jezamine - “Saya Kenal Pun Tidak”

gempak
31/07/2024
08:25 MYT
Bekas isteri pelakon dan pelawak, Harith Iskander iaitu Dr Jezamine Lim menepis spekulasi yang mendakwa perceraian mereka disebabkan kerana seorang model.
Hiburan

Kelihatan Tenang Sebaik Sahaja Bercerai, Dr Jezamine Titip Pesanan Untuk Wanita Di Luar Sana - “Jangan Jangkakan Suami Anda Akan Menjadi…”

gempak
28/07/2024
07:55 MYT
Reda apabila rumah tangga yang dibina selama 14 tahun berakhir dengan perceraian, bekas isteri kepada pelawak Harith Iskander iaitu Dr Jezamine Lim tetap kelihatan tenang sebaik sahaja talak dilafazkan pada Khamis lalu.
Hiburan

Dakwaan Harith Iskander Berlaku Curang, Bekas Isteri Pilih Untuk ‘Tutup Buku’ - “Apa Yang Penting, Kami Memaafkan Antara Satu Sama Lain”

gempak
25/07/2024
06:25 MYT
Susulan pengakuan pelawak Harith Iskander yang mengakui rumah tangga retak akibat kesilapan sendiri mengundang pelbagai spekulasi netizen yang ada antaranya mendakwa ia kemungkinan melibatkan kecurangan.
Hiburan

Perceraian Jalan Terakhir, Harith Iskander & Bekas Isteri Sudah Cuba Pelbagai Cara Untuk Selamatkan Rumah Tangga - “Ketika Melafazkan Talak, Sudah Pastinya…”

gempak
25/07/2024
05:55 MYT
Pelawak dan pelakon Harith Iskander memberitahu dia dan bekas isterinya iaitu Dr Jezamine Lim sudah melakukan pelbagai cara untuk menyelamatkan rumah tangga mereka.