Dua orang pengawal peribadi telah dibelasah dan diacukan pistol gara-gara enggan menuruti arahan majikan untuk tidak berpuasa.

Mangsa berusia 43 tahun bersama seorang lagi rakan sekerja dibelasah menggunakan rotan oleh majikannya di rumah di Batu Nilam, Klang.

Memetik laporan Harian Metro, Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Mohamad Zainal Abdullah berkata, sebelum itu mangsa berada di kondominium di Jalan Pinang telah dimarahi dan ditampar oleh majikannya, seorang lelaki berusia 43 tahun.

"Sebaik tiba di rumah suspek di Batu Nilam, Klang, mangsa dibelasah dengan rotan selain diacukan pistol oleh suspek.

"Kejadian itu menyebabkan mangsa mengalami pendarahan beku dan lebam pada badan sebelum mendapatkan rawatan di Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR), Klang," katanya lagi.

Difahamkan, kejadian berpunca daripada majikan memarahi mangsa kerana berpuasa dan lelaki itu juga mengambil pistol yang berada di pinggang seorang daripada dua mangsa dan mengacukan ke arahnya dan mengeluarkan ugutan yang menghina agama.

Jelasnya, dua mangsa sudah bekerja dengan suspek sebagai pengawal peribadi sejak tiga dan tujuh tahun lalu.

Tambah beliau lagi, suspek akan memarahi mangsa jika mengetahui pekerjanya itu berpuasa dan memaksa agar tidak meneruskannya.

Rentetan daripada kejadian terbabit, polis telah menahan empat individu berhubung kes berkenaan.

"Semua suspek akan direman di Mahkamah Klang esok (Khamis)," katanya dalam kenyataan, malam tadi.

"Kes disabitkan mengikut Seksyen 323 dan 506 Kanun Keseksaan,” ujarnya.