,
Viral

“Bolehkah Make-Up Sebelum Berwuduk & Qada Solat Kerana Kerja?” – Soalan Sheeda Kepada Ustaz Abdul Somad Di Puji Warga Net

Fiza Kamarudin
10/03/2020
07:52 MYT
Keberanian penyanyi Sheeda bertanya soalan kepada penceramah bebas Indonesia, Ustaz Adbul Somad (UAS) mengenai wuduk dan kemusykilan mengerjakan solat Qada’ dan Jamak dipuji warga net.
Kesempatan tersebut digunakan Sheda dalam satu sesi pertemuan khas UAS bersama artis Malaysia ketika kunjungan UAS ke Kuala Lumpur dua bulan lalu.
Sheeda telah bertanya kepada UAS samada boleh atau tidak artis mengenakan alat solekan sebelum berwuduk, selain menyatakan kemusykilannya tentang menqadakan solat kerana kekangan kerja.
Menjawab persoalah Sheeda itu, UAS kemudiannya menjelaskan dengan terperinci tentang solat Jamak dan Qada yang dibolehkan atas beberapa sebab.
Video ketika sesi itu berlangsung telah dikongsi di laman Facebook (FB) Kampung Ustadz Abdul Somad dan telah ditonton lebih 4.2 juta kali dengan 45 ribu perkongsian berserta 1200 komen.
Pengikut yang sudah menonton video tersebut, mengucapkan terima kasih kepada penyanyi Angkat Kaki itu kerana tidak malu bertanya soalan kepada UAS.
Bagaimanapun, ada juga netizen bersikap kurang manis dengan memperlekehkan soalan diberikan Sheeda.
Namun, komen-komen negatif tersebut dibidas semula oleh warga net yang berpendapat Sheeda telah merungkai persoalan mereka tentang mengerjakan solat solat Jamak dan Qada dengan betul.
Mereka turut berterima kasih kepada UAS kerana sering berkongsi ilmu bermanfaat kepada semua disamping mendoakan kesejahteraan pendakwah tersebut.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Tiada Lagi Sengketa, Sajat Syukur Dah Berbaik Dengan Mustika - “Sekarang Adik Saya Buat..”

gempak
06/09/2024
12:55 MYT
Usahawan kontroversi, Sajat meluahkan rasa syukur apabila dia dan adik, Mustika sudah kembali berbaik.
Viral

Apa Hukum Lelaki Pakai Bearing Pada Kemaluan? Ini Penjelasan Ustaz Azhar Idrus!

gempak
05/09/2024
11:20 MYT
Pendakwah terkenal Ustaz Azhar Idrus tampil menjelaskan mengenai hukum lelaki memasang implan atau ‘bearing’ yang diperbuat daripada besi pada bahagian kemaluan.
Hiburan

Kongsi Video Kereta Baru Sempena Hari Jadi, Ada Pula Netizen Tuduh As'ad Motawh Menunjuk - "Perlu Ke Photoshoot"

gempak
05/09/2024
09:55 MYT
Penyanyi dan pempengaruh media sosial, As’ad Motawh sekali lagi menarik perhatian ramai susulan perkongsiannya di Instagram sempena ulang tahun kelahirannya, baru-baru ini.
Viral

Konten Lumba Olymput Dikatakan Tiada Faedah, Abang Siput Tak Sentap - “Kita Buat Pun Santai-Santai Sahaja…”

gempak
04/09/2024
21:55 MYT
Lelaki tular yang kini bergelar pempengaruh,  Muhammad Aswat Azdha Idris atau lebih dikenali sebagai abang siput tidak berkecil hati apabila ada yang melabelkan konten perlumbaan siput sedutnya itu tidak berfaedah.
Hiburan

Vibes Galau & Melodi Menyentuh Hati, Lagu Baru One Avenue Band Boleh Buat Pendengar Menangis - "Ia Tentang Pasangan Tak Setia"

gempak
04/09/2024
17:58 MYT
One Avenue Band muncul dengan single baharu berjudul Jangan Pergi.