Berita

Brahim’s Food Services Kekal Cemerlang, Peneraju Utama Penyedia Makanan Halal Syarikat Penerbangan Terbaik Dunia

Awani
30/06/2024
18:30 MYT
Brahim’s Food Services Sdn Bhd (BFS) berjaya membuktikan kecemerlangan dalam penyediaan makanan halal dalam syarikat penerbangan terbaik dunia.

Jadi penyedia utama perkhidmatan kepada 35 syarikat penerbangan antarabangsa

Sebagai dapur halal dalam penerbangan terbesar di rantau ini, BFS telah mendapat tempat sebagai penyedia utama perkhidmatan dalam penerbangan kepada 35 syarikat penerbangan antarabangsa termasuk tujuh syarikat penerbangan terkemuka dunia.
Ketua Pegawai Eksekutif Brahim’s Food Services, Mohd Fadhli Abdul Rahman berkata, tujuh daripada syarikat penerbangan tersebut disediakan oleh BFS iaitu Qatar Airways, Emirates, ANA All Nippon Airways, Cathay Pacific Airways, Japan Airlines, Turkish Airlines dan EVA Air yang beroperasi di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur dan Pulau Pinang.
Dalam masa sama, BFS yang merupakan anak syarikat Brahim’s Holdings Berhad (BHB) mencatatkan keuntungan kira-kira RM12 juta untuk tahun kewangan berakhir 2023, meskipun menghadapi cabaran, termasuk kehilangan perniagaan Malaysian Airlines (MAS).
Menurut Pengerusi Eksekutif Brahim’s Holdings Berhad, Datuk Seri Ibrahim Ahmad, ini dilaporkan semasa AGM BHB baru-baru ini.

“Kejayaan kewangan ini menunjukkan ketahanan dan model perniagaan yang kukuh dalam kumpulan syarikat Brahim’s," katanya.

BERITA TRENDING:Hilang Tanpa Khabar & Pelanggaran Dua Pesawat… Ini 5 Insiden Paling Tragis Dalam Sejarah Penerbangan!

BERITA TRENDING: Bagasi Tak Lepas Kaunter Check-In, Aliff Syukri Rugi Ribuan Ringgit Disebabkan Urusan Bisnes Luar Negara Tergendala

Menurut beliau, reputasi BFS sebagai penyedia makanan halal dalam penerbangan terbesar di rantau ini adalah wajar, dengan dapur canggihnya yang meliputi kira-kira 60,000 meter persegi.
Kemudahan besar ini, yang dikendalikan oleh lebih 550 pekerja berdedikasi, beroperasi sepanjang masa, mampu menghasilkan sehingga 60,000 hidangan setiap hari, mengikut standard halal dan juga memastikan kualiti dan keselamatan tertinggi dalam penyediaan makanan, menjadikan BFS nama yang dipercayai dalam industri ini.

ARTIKEL PILIHAN: Netizen Malaysia Puji Singapore Airlines Beri Bonus 8 Bulan Untuk Kakitangan - "Padu!"

BERITA TRENDING: Pesawat Garuda Indonesia Lakukan Pendaratan Cemas Selepas Enjin Terbakar

Melangkah ke hadapan, BFS akan memperluaskan ufuknya, membina pelanggan baharu dan berpotensi sambil mengekalkan nilai teras integriti, inovasi dan kepuasan pelanggan.
Sumber: AWANI
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

Hilang Tanpa Khabar & Pelanggaran Dua Pesawat… Ini 5 Insiden Paling Tragis Dalam Sejarah Penerbangan!

gempak
29/06/2024
12:55 MYT
Sejak kebelakangan ini, sering kali kita dengar insiden mengerikan melibatkan pesawat.
Viral

‘Kaut’ Komisen Lebih 4 Peratus Daripada Kutipan Derma? Ini Penjelasan Ustaz Azhar Idrus Dari Segi Hukum Syarak

gempak
24/06/2024
13:55 MYT
“Hanya dua atau hingga empat peratus sahaja dibenarkan syarak," kata Ustaz Azhar Idrus berkaitan hukum pengambilan komisen ke atas kutipan derma.
Berita

Sarapan Popular Malaysia, Nasi Lemak, Roti Canai & Teh Tarik Dihidang Di Pejabat PBB Geneva

gempak
22/06/2024
00:57 MYT
Wakil Tetap Malaysia ke Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) dan Organisasi Antarabangsa di Geneva telah menganjurkan acara eksklusif bertajuk 'Malaysian Breakfast Culture: The Protection of Intangible Cultural Heritage' di Geneva.
Berita

Akibat Masalah Enjin, Pesawat Malaysia Airlines Mendarat Cemas Di Hyderabad

gempak
20/06/2024
09:19 MYT
Gara-gara mengalami kegagalan enjin, sebuah pesawat milik Malaysia Airlines (MAS) terpaksa melakukan pendaratan cemas di lapangan terbang Hyderabad, India.
Berita

Keracunan Makanan: Sampel Darah Kanak-Kanak Perempuan Sedang Dianalisis

gempak
12/06/2024
23:55 MYT
Sampel darah kanak-kanak perempuan berusia dua tahun yang maut disyaki keracunan makanan kini sedang dianalisis.