Cef selebriti terkenal, Datuk Rezuawan Ismail atau lebih dikenali sebagai Cef Wan meluahkan rasa kecewa melihat keadaan Lapangan Terbang Kuala Lumpur (KLIA) yang seolah-olah tidak dijaga dengan baik.

“Dalam perjalanan menuju ke Penang pagi ini untuk menyertai perasmian dan demo untuk Festival Makanan Halal.

“Foto pertama di KLIA dan selebihnya di Putrajaya Sentral yang kelihatan menyedihkan.

“Kenapa lah down grade terminal domestik KLIA kita dengan jual semua roti macam ni? Saya tertanya-tanya sama ada mereka mempunyai cara lain yang lebih baik untuk melakukan ini.

“Dah macam pasar mini market pulak. Bila dah biasa tengok lapangan terbang seluruh dunia yang cantik-cantik dan anda melihat bagaimana kita, Malaysian jual roti macan ini agak mengejutkan,” tulisnya dalam satu hantaran di Instagram.

Menuruf Chef Wan, keadaan tersebut juga boleh membuatkan imej KLIA tercalar dan sangat tidak cantik di mata pelancong yang datang ke Malaysia untuk bercuti.

Malah Cef Wan juga turut menekankan beberapa bahagian di stesen ERL Putrajaya Sentral yang mengalami kerosakan dan belum dibaik pulih.

“Bertahun dah saya lihat kebocoran seperti ini di Putrajaya Sentral. Sudah pasti sangat menyakitkan mata dengan baldi di mana-mana.

“Lif pun tidak berfungsi sepanjang masa. Jadi saya terpaksa menaiki kereta api ke KLIA. Semua ini bukanlah satu tanggapan yang baik terutamanya untuk negara kita.

“Buat cantik-cantik lepas tu biar kan jahanam macam ini, menyakitkan mata. Mengapa lif di Putrajaya Sentral sentiasa tidak berfungsi selama bertahun-tahun?

“Saya tidak pernah faham, bina semua ini untuk kemudahan orang ramai kemudian biarkan begitu. Adakah ini imej yang baik untuk pelancongan di negara ini?

“Sibuk nak pelancong melawat Malaysia kembali tapi semua perkara asas di tempat awam pun tak dapat nak kekalkan dengan baik,” tegasnya.

A post shared by chef wan (@_chefwan58)

Sementara itu di ruangan komen juga rata-rata pengikutnya sangat bersetuju dengan kenyataan Cef Wan antaranya:

“Sangat setuju! Nanti bila dibandingkan dengan negara lain ada yang sentap. Kalau rasa tak boleh maintain dalam jangka masa panjang jangan buat! Habiskan duit je,”

“Tak ada apa yang diperlu diperkatakan lagi, sangat setuju dengan Cef Wan. Untuk yang menggunakan ERL sebagai penganggutan awam selama 15 tahun, sangat menyedihkan. Tengoklah baldi tu di mana-mana bila hujan. Lif tu ntah bila nak elok,”

Undi bintang digital dan content kegemaran Top 5 anda di Gempak Most Wanted Awards 2022 di sini.