Influencer atau pempengaruh, Mek Yun akui teruja apabila diberi peluang berlakon pertama kali dalam filem Hantu Mok Joh.

Kata Mek Yun, dia menerima tawaran berlakon filem komedi seram itu adalah kerana Hantu Mok Joh menggunakan dialek Kelantan sepenuhnya.

“Saya teruja bila dapat sahaja tawaran untuk berlakon filem ini. Saya tidak berfikir panjang apabila diberitahu filem ini menggunakan sepenuhnya dialek Kelantan.

“Saya kata ini pasti menyeronokkan dan saya pun terus diterbangkan ke Kelantan untuk menjalani penggambaran,” katanya.

Mek Yun yang merupakan gadis cina tetapi fasih bertutur dalam bahasa Melayu dan dialek Kelantan itu bercakap demikian dalam sesi temu bual di IG Live bersama penyampai radio Gegar, Shah.

Membawa watak Stawa Li, Mek Yun turut berkongsi cabaran apabila berlakon berbanding membuat ‘content’ untuk akaun TikTok.

“Ia memang betul-betu mencabar. Kalau buat ‘content; saya hanya bercakap depan telefon dan seorang sahaja tetapi bila berlakon ini saya terpaksa berhadapan dengan kamera dan ramai kru yang melihat.

“Pada mulanya iu memang amat gementara dan agak kekok sedikit tapi lama kelamaan saya dapat biasakan diri,” katanya lagi.

Selain Mek Yun, Hantu Mok Joh turut dibarisi pempengaruh lain seperti Pak Duan dan Asrulfaizal.

Hantu Mok Joh dibintangi pelakon hebat seperti seperti Amerul Affendi, Fauziah Nawi, Aprena Manrose filem dan ramai lagi.

Kisah Hantu Mok Joh bermula apabila pelbagai andaian mula muncul rentetan dari kehilangan Mok Joh yang dikatakan mati kerana melanggar sumpah Saka Mak Yong yang dipeliharanya. Namun yang menjadi misteri ialah, sehingga kini jenazah Mok Joh masih belum ditemui. Penduduk kampung mula diganggu makhluk yang dikatakan sebagai hantu Mok Joh. Kedai Kopi Pok Heng yang selama ini kekurangan pelanggan, kini menjadi ruang para penduduk membincangkan isu panas tersebut.

Saksikan filem seram komedi, Hantu Mok Joh di Pawagam Rumah Anda, Astro First sekarang. Untuk melanggan sila ke saluran 480 atau anda juga boleh strim di Astro Go atau On Demand. Dengan hanya RM15, anda boleh menonton selama 48 jam (2 hari) secara berulang-ulang. Ikuti info dan klip-klip menarik tentang filem ini menerusi akaun Instagram, Facebook, Twitter Astro Shaw.