Kumpulan Dolla menjalinkan kerjasama dengan badan bukan kerajaan (NGO) The Giving Bank (TGB) untuk menjalankan program khidmat masyarakat (CSR).

Projek yang dikenali sebagai Live to Give, The Giving Bank X Dolla itu adalah kempen amal bagi mencari empat individu yang memerlukan.

“Sejujurnya, kami sangat gembira apabila untuk berkolaborasi dalam projek CSR ini. Saya berasakan ini sesuatu yang bagus kerana ramai yang memerlukan dalam keadaan negara kita kerana pandemik Covid-19.

“Bagi Dolla sendiri, ini adalah waktu tepat buat kami membantu mereka yang kurang bernasib baik. Diakui, kami pun tak selalu dapat peluang seperti ini. Jadi, kesempatan yang ada ini bakal digunakan sebaik mungkin.

“Sekurang-kurangnya dengan usaha yang dijalankan ini ia dapat membantu dan mengubah nasib mereka. Platform yang disediakan pihak The Giving Bank ini pastinya sangat bermanfaat untuk semua,” kata Sabronzo mewakili Dolla.

Tambah Sabronzo lagi, Dolla memohon orang untuk bersama-sama mereka mengenal pasti dan membantu golongan yang memerlukan.

“Di pihak Dolla, kami akan mencari empat individu yang layak menerima bantuan. Cuma, tugas peminat dan orang ramai pula adalah mereka juga boleh pergi ke ruangan komen dengan memberikan informasi mana-mana individu yang mereka tahu sedang memerlukan bantuan.

“Dari situ, mungkin pengguna laman sosial lain yang ingin turut serta dengan kami dalam program ini dapat menghulurkan bantuan. Jadi, semakin ramai mereka yang memerlukan dapat diberikan bantuan,” katanya.

Sementara itu Pengasas dan Presiden The Giving Bank, Dr Janson Ang Chee Wee, berkata setiap agama mengajar pengikutnya untuk memberi dan berkongsi.

“Semua agama dan kepercayaan sama sahaja iaitu menngajar kita untuk memberi dan berkongsi. Tidak akan ada kekurangan sekiranya kita melakukan amal.

“Negara ini tidak akan menjadi tempat yang baik untuk kita tinggal melainkan kita menjadikannya sedemikian,” katanya.

Terdapat empat cara mudah untuk orang ramai terbabit dalam The Giving Bank X Dolla.

Langkah pertama adalah dengan ‘follow’ Instagram The Giving Bank. Kedua, tekan butang ‘like’ pada hantatan atau ‘posting’ dimuat naik.

Ketiga, ‘mention’ nama individu yang anda rasakan layak menerima bantuan dan terakhir, kongsikan hantaran dimuat naik TGB itu di Instagram Story anda.