Pelakon Pekin Ibrahim dan isteri, aktres Mona Allen mengumumkan bakal menimang cahaya mata lelaki sulung tidak lama lagi.

Pengumuman mengenai jantina bayi itu dikongsi oleh Mona menerusi laman sosial Instagram.

Mona atau nama Munna Hafiraneza Allen, 37, turut berkongsi beberapa keping foto dan video sepanjang majlis peengumuman jantina bayi itu diadakan.

“Terima kasih kepada semua yang hadir. Saya sayang awak semua. Dan ya, ia anak lelaki! Alhamdulillah syukur,” tulis Mona di ruangan kapsyen.

A post shared by Mona Allen? (@mona.allen)


Pada masa yang sama, Pekin turut memanjatkan kesyukuran kepada Maha Pencipta sambil berkongsi foto pada majlis tersebut.

Menerusi perkongsian itu lagi, pasangan itu mengenakan pakaian sedondon berwarna merah jambu, sambil Mona memegang belon.

Dia bersama-sama suami yang kelihatan bahagia kemudiannya meletupkan belon yang mengeluarkan beberapa belon berwarna biru, mengesahkan jantina bayi lelaki.

Sementara itu di ruangan komen, ramai rakan selebriti dan wargamaya meluahkan rasa gembira dan tahniah buat pasangan yang akhirnya diberikan rezeki zuriat setelah empat tahun berumah tangga.

Sekadar informasi, Pekin atau nama sebenarnya Mohd Iznan Ibrahim, 40, dan Mona telah mendirikan rumah tangga pada tanggal 7 Disember 2018.