Filem aksi heist terbaik Indonesia 2022, Mencuri Raden Saleh sudah pun ditayangkan di negara itu sejak 25 Ogos lalu.

Selain berjaya menghiburkan lebih 1.2 juta penonton di negara asalnya, Mencuri Raden Saleh turut menerima maklum balas positif dalam kalangan peminat Indonesia yang sudah menyaksikan karya arahan Angga Dwimas Sassongko ini.

Menjengah ke laman Twitter, ramai yang memberi pujian kepada filem terbitan Visinema Pictures ini.

@dhaniaputrisyah: “Saya betul-betul ‘enjoy’ menonton filem ini. Cukup dengan pelbagai elemen seperti komedi, mendebarkan, sedih. Sebuah filem wajib tonton!”

@HabisNontonFilm: “Menonton Mencuri Raden Saleh buat saya menangis! Bukan kerana jalan cerita yang sedih tetapi kerana terlalu bagus! Bangga dengan karya Indonesia yang tampil dengan kelainan iaitu filem bertemakan heist dengan kualiti produksi dan jalan cerita yang baik. 2 jam 30 minit amat berbaloi menonton dan berhibur dengan filem ini”.

@nurfadilah.dil: “Lakonan mantap oleh barisan pelakon”, antara komen yang ditinggalkan.

Sinopsis

Filem Mencuri Raden Saleh mengisahkan tentang enam remaja yang mempunyai kepakaran berbeza (The Painter, The Mastermind, The Brute, The Negotiator, The Handyman, The Driver) bergabung dan merancang untuk merompak sebuah lukisan karya Raden Saleh atas arahan seorang yang berpengaruh dan berkuasa.

Namun, misi mereka telah dikhianati dan tanpa diduga kesemua mereka menjadi buruan polis. Justeru, mereka nekad untuk membalas dendam dengan mencuri kembali lukisan Raden Saleh serta membersihkan kembali nama baik mereka.

Saksikan Mencuri Raden Saleh bermula 22 September ini di seluruh pawagam Malaysia dan turut mengikuti perkembangan terbaru serta klip-klip menarik filem ini di TikTok, Instagram, Twitter, Facebook Astro Shaw dan Astro Gempak.