Pernikahan penyanyi Bunga Citra Lestari atau BCL dan Tiko Aryawardhana berlangsung dengan penuh meriah di resort Amankila yang terletak di Pulau Bali, Indonesia.

Melihat pada gambar-gambar yang dikongsikan di media sosial, ramai dalam kalangan netizen dan juga peminat melahirkan rasa kagum terhadap majlis yang diadakan penuh mewah itu.

BERITA TRENDING: Adik Allahyarham Ashraf Sinclair, Aishah & Yuna Jadi Pengapit BCL, Tiko

Masakan tidak, Resort Amankila merupakan salah satu resort mewah yang popular dalam kalangan pelancongan, sementelah keadaan sekeliling yang dihias pemandangan Gunung Agung yang sangat indah.

Jika anda menyimpan hasrat untuk bernikah di Resort Amankila ala BCL, mungkin anda perlu memperuntukkan sejumlah bajet terhadap acara gilang-gemilang anda.

Memetik laman perkahwinan Bride Story, biaya untuk menganjurkan majlis pernikahan di Resort Amankila, Bali bermula daripada 500 juta rupiah (RM150,890) sehingga 2 miliar rupiah (RM603,500).

Resort Amankila juga menyedia beberapa pakej perkahwinan termasuk majlis perkahwinan tertutup dengan bilangan tetamu undangan bawah 100 orang.

Setiap pakej yang ditawarkan memberi kemudahan tempat penginapan dengan jenis pemandangan yang berbeza-beza.

BERITA TRENDING: "Tiko Hadirkan Semula Senyumanku, Tapi Sakit Ini Tidak Akan Pergi" - BCL

Jika anda hanya ingin datang bercuti, harga bilik di Resort Amankila bermula daripada 15 juta rupiah (RM4,520) sehingga 76 juta rupiah (RM22,925) untuk satu malam.

Setiap bilik yang menyajikan pemandangan dan kemudahan berbeza termasuklah pemandangan Selat Lombok sehingga Gunung Agung dan juga Teluk Amuk. Setiap bilik turut dilengkapi dengan kolam renang peribadi.

Sumber: Suara.com