Pelakon, Beto Kusyairy akui tidak dapat menahan air mata selepas menonton filem lakonan terbaharunya berjudul Imaginur.

Menurut Beto, ada beberapa babak yang membuatkannya terkenang momen bersama insan tersayang.


Tidak hanya Beto, malah isterinya, Tisha Shahar juga turut mengalirkan air mata ketika menonton filem tersebut.

“Kalau saya layan bukan menangis lagi dah, saya akan merebeh. Ada banyak momen sebenarnya lagi-lagi saya baru kehilangan bapa mentua.

“Orang rumah saya tengok filem ini pun dia mengalirkan air mata walaupun sudah tiga kali menonton, mungkin dia masih lagi dalam fasa merindu,” katanya ketika ditemui Gempak.

Beto ditemui pada malam pra tonton filem Imaginur bertempat di GSC, The Starling, Petaling Jaya.

Mengulas mengenai lakonannya bersama pelakon vateran, Mior Hashim Manap, Beto menyatakan babak yang dilakonkan itu dilakukan dengan mudah.

“Untuk melakukan babak menangis itu mudah sangat bila dengan Mior Hashim. Saya pun terkejut hasilnya begitu, kita tak rancang pun nak kena menangis.

“Kita hanya bermain dengan rasa, dia beri dan saya ambil begitu juga sebaliknya. Memang best. Autentik, rasa itu sangat jujur dan kita tidak perlu nak paksa.

“Ketika itu matanya sudah bergenang, bila saya lihat dia, kemudian dengan tenaga yang dia beri, memang tak perlu dipaksa, air mata saya keluar sendiri.

“Babak sewaktu mandikan bapa di dalam tandas itu pun mengingatkan saya kepada bapa kita sendiri,” jelasnya.

Selain Beto, Imaginur juga dibintangi pelakon hebat seperti Diana Danielle, Nadiya Nisaa, Fatimah Abu Bakar, Datuk Afdlin Shauki, Mior Hashim Manap dan Datuk Rahim Razali.

Filem arahan Nik Amir Mustapha ini akan ditayangkan di pawagam seluruh negara mulai 23 Februari 2023.

Terdahulu, Tisha baru sahaja kehilangan bapa tersayang, Shahar Abdul Hamid, 72, akibat penyakit tumor otak pada awal Februari lalu.

Undi bintang digital dan content kegemaran Top 5 anda di Gempak Most Wanted Awards 2022 di sini.