Pendakwah bebas, Ustaz Ebit Lew menyifatkan dakwaan bintang rap Caprice mengatakan beliau sembah sujud kaki menteri di Gaza ketika urusan misi kemanusiaan di sana sebagai fitnah.

Menurut Ebit, pihak menteri tersebut sememangnya memberi layanan yang baik kepada semua orang yang datang ke negara tersebut.

"Mengenai dakwaan Caprice mengatakan saya melutut dan cium kaki menteri di Gaza, ia satu fitnah yang melampau.

"Perkara ini membabitkan akidah saya, Tak akanlah saya nak cium kaki orang, biar saya jelaskan, menteri itu memang banyak bantu orang dan meraikan siapa-siapa sahaja yang datang ke Gaza.

"Jadi, saya memang tak ada mencium kaki," jelasnya dalam sesi Instagram Live pada Khamis.

Kata Ebit, Caprice tidak lepas memasuki Gaza dan pihak berkuasa sememangnya membuat pemeriksaan yang ketat.

"Dia (Caprice) nak masuk Gaza tapi tak lepas, prosesnya bukan mudah, mereka perlu periksa maklumat peribadi seperti nama dan sebagainya.

"Selepas serah nama, mereka akan periksa nama kita dan nama bapa, dikhuatiri jika kita ini mungkin pengganas, malah nama datuk pun mereka minta, jadi kalau nak masukkan nama sesiapa bukanlah mudah.

"Saya juga tidak ada membawa lari sebarang dokumen seperti yang didakwa beliau," katanya lagi.

A post shared by Ebit Lew (@ebitlew)


Semalam, Ebit membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Dang Wangi, Kuala Lumpur berhubung beberapa dakwaan yang dibuat terhadap beliau oleh beberapa individu kebelakangan ini.

Menerusi Instagram Live hari ini, Ebit memberi penjelasan kepada beberapa dakwaan yang dibuat oleh Caprice dan Pegawai Eksekutif Cinta Gaza Malaysia, Nadir Al-Nuri terhadapnya.