,
Laman Utama

Cerita Perjalanan Indie Band, Bunkface Lancar Lagu 'Korang'!

Amri Hassan
22/03/2022
10:19 MYT
Kumpulan rock tempatan, Bunkface telah melancarkan single terbaru mereka yang diberi judul KORANG.
Tidak seperti kebanyakan lagu lagu Bunkface sebelum ini dimana lagu nya ditulis sendiri oleh Sam (Vokalis Bunkface), kali ini Sam berkongsi karyanya bersama sama penulis yang lain seperti Epul Kuat, Izzy Musa dan Shahir.
Anggota kumpulan yang lain, Youk & Pa’an juga turut serta dalam proses penulisan lirik untuk lagu KORANG.
"Lagu ini menceritakan mengenai permulaan perjalanan kami sebagai sebuah band yang bergerak secara independent sebagai Bunkface, dan kami sangat menghargai pengalaman yang dilalui bersama sama dengan peminat dan sahabat sahabat rapat disekeliling kami yang tidak pernah putus berdiri teguh dibelakang Bunkface! lagu ini adalah untuk korang semua.
"Semua orang ada memori, semua orang ada hati, semua orang ada orang tersayang , semua orang ada korang," kata Sam.
Lagu KORANG telah dilancarkan pada jam 12 pagi 16 Mac 2022 di seluruh platform digital rasmi Bunkface : https://bfan.link/korang
Muzik video rasmi KORANG pula dilancarkan pada jam 9 Malam 18th Mac 2022 di laman YouTube rasmi Bunkface.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

30 Tahun Bersama, A.C.A.B Bakal Perform 37 Lagu Pada Konsert Bring Back The Bootboys! - "Selepas Ini Kami Dengan Haluan Masing-Masing"

gempak
22/10/2024
14:55 MYT
Kumpulan muzik underground tempatan, A.C.A.B akan tampil dengan persembahan pentas terakhir mereka Bring Back The Bootboys pada Disember ini serentak dengan ulangtahun ke-30.
Hiburan

"Saya Dapat Idea Sewaktu Isteri Mengandung..." - Ikhwan Fatana Dedikasikan Lagu Cahaya Mata Sempena Kelahiran Anak Sulung

gempak
18/10/2024
14:55 MYT
Penyanyi dan penulis lagu ternama, Ikhwan Fatanna, melahirkan karya terbaharu berjudul “Cahaya Mata”, sebuah lagu yang dicipta khas sempena kelahiran anak sulungnya iaitu bayi lelaki yang diberi nama Yusuf Musa Mohamad Fatanah pada 17 September lalu.
Hiburan

"Ramai Yang Tak Sedar Kekurangan Diri, Akhirnya ..." - Luqman Podolski

gempak
14/10/2024
18:32 MYT
Tidak sedar dengan kemampuan diri dan menganggap segala-galanya akan beres merupakan antara sifat yang sering membelenggu segelintir daripada ahli masyarakat.
Hiburan

Lemah Lagu Pertama Dayang Nurfaizah Dari Album Janji - "Lagu Ini Banyak Makna Bagi Saya"

gempak
14/10/2024
15:30 MYT
Penyanyi, Dayang Nurfaizah teruja untuk memperkenalkan single pertama berjudul Lemah daripada album studio ke-11nya yang bertajuk JANJI.
Hiburan

Amir Masdi Lancar Album Kedua AM:PM, Rakam 12 Lagu & MV Di UK!

gempak
13/10/2024
18:29 MYT
Penyanyi terkenal, Amir Masdi melancarkan album kedua yang diberi nama ‘AM:PM’, selepas kejayaan album solo pertama berjudul ‘Amir Masdi’ tahun lalu habis terjual dengan tiga kali cetakan.
BorakSeeni