Pelbagai kisah selebriti dan cerita tular ada di Gempak hari ini, namun kami senaraikan 5 antara yang terbaik dan menjadi tumpuan.

Lihat dan klik lima artikel menarik di Gempak pada Rabu:

#1 “Tarikh Nikah Dah Ada, Inilah Syawal Paling Bermakna” - Mas Idayu Bahagia, Pihak Lelaki Siap Hantar ‘Tanda’

Penyanyi dangdut terkenal, Mas Idayu mengakui sudah menerima ‘tanda’ dihantar oleh jejaka pilihannya yang juga merupakan penerbit eksekutif sebuah stesen televisyen, Muhammad Sufian Che Isa Ahad lalu.

Menurut Mas Idayu, tanda itu diberikan sejurus ahli keluarga kedua belah pihak bertemu bagi perbincangan lanjut menjelang hari bahagia mereka.

#2 “Belakang Ada Putih”- TikTokers Campak Duit, Tak Sangka RM10K Rupanya Palsu? Netizen Tanya Mana Report?

Kecoh di platform TikTok apabila seorang pempengaruh dikenali sebagai Puteri Sari mencampakkan kepingan duit didakwa sebagai wang palsu.

Isu ‘panas’ itu dikatakan tercetus apabila dia menerima tawaran ‘paid review’ untuk mempromosikan produk seorang usahawan.

#3 “Epidural Tu Pun Sejenis Drugs..”- Mahu Bersalin Secara Natural, Raja Ilya Pilih Water Birth

Pelakon Raja Ilya memberi kesedaran tentang bersalin secara semula jadi di rumah atau di dalam air kepada pengikut laman sosialnya selepas didakwa sengaja mahu mengikut budaya barat.

Menurut Raja Ilya amalan bersalin secara natural itu telah dilakukan sejak dahulu lagi dengan hanya bantuan seorang bidan tanpa ke hospital.

#4 “Hukuman Gantung Terlalu Berat…”- Hadir Sebutan Kes Yasin, Syed Saddiq Cadang Iktiraf Kanabis?

Parti Ikatan Demokratik Malaysia (Muda) telah mengadakan perbincangan bersama Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berhubung penggunaan dadah jenis kanabis di negara ini.

Presidennya, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman berkata, pada pertemuan tersebut, beliau berkongsi padangan agar Jabatan Peguam Negara diberi kuasa untuk memberi pertimbangan yang lebih tinggi dalam isu penggunaan kanabis.

#5 "Akak Isap Saya Punya C*ck Tau, Kita Halalkan" - Aduhai... Baby Shima Masih Dapat DM Lucah Lelaki Gersang?

Penyanyi Baby Shima mendedahkan masih menerima mesej lucah di media sosial daripada individu yang tidak dikenali.

Menerusi hantaran di Instagram pada Rabu, Shima mendedahkan wajah dan kiriman mesej lelaki berkenaan yang mengajaknya untuk melakukan hubungan seks.