Laman Utama

Che Ta Syukur Anak Sulung Pula Genggam Double Degree - "Allah Bagi Anak-Anak Cerdik & Mudah Saya Bela"

Amri Hassan
16/10/2022
04:38 MYT
Pelakon Rozita Che Wan memanjatkan rasa syukur apabila anak sulungnya pula, Ammar Effendy berjaya memperoleh Ijazah Sarjana Muda berganda (double degree) selepas Aniq Ezra.
BACA: “Bukan Sikit-Sikit Duit Cheq Oii..” - Che Ta Bersyukur Anak Berjaya, Penampilan Datang Konvo Tarik Perhatian Ramai!
Kata Rozita atau lebih dikenali sebagai Che Ta, pengorbanannya selama 12 tahun bergelar ibu tunggal akhirnya berbalas dengan kejayaan anak-anaknya.
"Allhamdulillah syukur. Allah bagi saya anak- anak yang cerdik dan mudah untuk saya bela.
"12 tahun masa jadi single mom dalam kepala otak cuma ada azam nak besarkan anak-anak dan bagi yang terbaik ja untuk mereka!
"Tak dak langsung pikiaq untuk diri sendiri!" ujarnya.
Berdepan cabaran sebagai artis yang tiada pendapatan tetap, imbas Che Ta lagi dia berlapang dada dan berserah atas urusan Yang Maha Esa.
"Mereka dapat masuk MRSM, lepaih tu upgrade masuk KYS then dpt straight A’s, masuk TAYLOR’s University.
"Untuk kami yang income tak tetap masa tu nak bayar fees KYs perghhhhhh mencanak jugalah cari duit! Tapi Allah permudahkan segalanya.
"Hari ni syukur @ammareffendy pula dah grad! Double degree dalam tangan," ujarnya.
Terdahulu, Che Ta berkongsi kegembiraannya apabila anak kedua, Aniq Ezra berjaya menamatkan pelajaran dan turut mendapat ijazah sarjana muda berganda dari universiti sama.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Dekta Pernah Hilang Di KL, Shuib & Arwah Siti Sarah Panik - "Dalam Beberapa Saat Saja..."

gempak
25/07/2024
02:55 MYT
Menerusi perkongsian di Instagram (IG), anak kedua Shuib yang mesra dengan panggilan Dekta itu dikatakan hilang ketika masih kecil.
Berita

Penoreh Getah Mengaku Tak Bersalah Rog*l Anak Kandung

gempak
24/07/2024
06:49 MYT
Seorang penoreh getah mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen pada Rabu, atas dua pertuduhan merogol anak perempuan kandungnya sejak 2019.
Hiburan

Didakwa Tidak Mempunyai Hubungan Baik, Ini Respons Bapa Zara Zya - “Saya Tak Pernah Pun Sekilas Ada Rasa Benci Pada Dia…”

gempak
22/07/2024
08:55 MYT
Bapa kepada pelakon Zara Zya iaitu Zainuddin memilih untuk tidak mengulas lanjut mengenai dakwaan dia tidak mempunyai hubungan yang baik dengan anak perempuannya itu.
Berita

Stroller Bayi Kembar Terjatuh Di Landasan Keretapi, Dua Maut! - "Tindakan Ayahnya Sangat Berani Walau Akhirnya ..."

gempak
22/07/2024
05:45 MYT
Seorang kanak-kanak dan bapanya terbunuh dirempuh keretapi apabila kereta sorong bayi yang dinaiki mangsa berusia dua tahun itu terjatuh di landasan stesen Carlton di selatan Sydney, pada Ahad.
Hiburan

Tak Mahu Ulas Tentang Isu Rumah Tangga, Mawar Rashid Mahu Fokus Besarkan Anak

gempak
21/07/2024
23:58 MYT
Pelakon Mawar Rashid, 29, tidak mahu membahaskan mengenai bekas suami, Raf Yaakob, 39, selepas berpisah pada November tahun lalu kerana bimbang timbul salah faham antara mereka berdua.