Sepanjang seminggu ini, dunia hiburan Indonesia memang kecoh dengan isu perselingkuhan atau curang di antara vokalis Nissa dan pemain keyboard kumpulan lagu kerohanian, Sabyan.

Selepas banyak spekulasi bertebaran termasuk keduanya dikatakan sudah menikah sampai selalu pesan connecting room saat mempunyai show di luar Jakarta sampai didakwa selalu memakai pakaian yang sama, kini Ayus akhirnya tampil.

Lelak itu mengirim video kepada media Indonesia dengan mengaku dirinya telah membuat khilaf sekaligus meminta maaf terhadap apa yang terjadi.

Dengan memakai baju berwarna hitam, Ayus mengatakan tindakannya meminta maaf dilakukan secara sedar.

"Assalamualaikum, saya Ayus Sabyan ini menyampaikan berita yang sedang diperkatakan ketika ini.

"Saya dengan penuh kesedaran dan ketulusan ingin memohon maaf kepada isteri, keluarga, teman-teman Sabyan dan semua yang merasa tidak senang dengan kekhilafan yang saya lakukan.

"Mohon saya menjadi lebih baik pada masa depan. Terima kasih, Assalamualaikum," kata Ayus dalam video dengan durasi sekitar 34 saat itu, semalam.

Sebelum ini kisah kecurangannya dengan Nissa terbongkar selepas adik Ayus, Fadhila Nova menyebarkan kisah itu di media sosial.

Dia mendakwa Ayus dan Nissa telah lama bercinta dan tidak tahan lagi melihat kepura puraan mereka yang menyakiti hati kakak iparnya.

"Tentang kecurangan mereka memang benar. Ayus dan Nissa mengaku mereka saling mencintai," kata Fadhila dalam sebuah rancangan televisyen.

Isteri Ayus sendiri, Ririe Fairus, memfailkan permohonan cerai baru baru ini.

Nissa yang selalu mengaku dirinya masih solo dan tidak berfikir untuk memiliki kekasih didakwa telah curang dengan suami Ririe sejak dua tahun lalu.

Hubungan cinta mereka juga telah diketahui isterinya dan keluarga mereka. Nissa dan Ayus kemudian dikatakan sempat memutuskan hubungan sebanyak empat kali, namun akhirnya memilih untuk kekal bercinta.

Ayus pula dikatakan sudah tidak lagi tinggal sebumbung dengan isteri dan anaknya sejak awal tahun ini.

Instagram: @sabyan_gambus
Kredit Foto: SindoNews