,
Laman Utama

Dafi Bagi Kata-Kata Semangat Kepada Elyana, Tapi Ada Yang Perli...Akhirnya Komen ‘Tuan Tanah’ Buat Semua Terdiam!

Fiza Kamarudin
21/06/2021
01:22 MYT
Umum mengetahui keadaan kesihatan penyanyi Elyana dan ramai yang telah menitipkan kata-kata semangat termasuk rakan-rakan selebriti.
Namun yang menarik perhatian adalah komen penyanyi Dafi kepada Elyana yang kemudiannya dimanipulasi oleh seorang netizen.
Komen Dafi yang bertujuan memberi kata-kata semangat kepada sahabatnya itu telah dibalas seorang pengikut sehingga melibatkan bapanya, Menteri Pertahanan, Datuk Seri Ismail Yaakob.
“Get well soon babe! Nanti kita lepak makan-makan okay…tapi kau yang mssak tau..hehehe..miss u,” tulis Dafi.
Bagaimanapun beberapa pengikut telah menulis komen balas seperti tidak berpuas hati gara-gara ayat Dafi mengajak Elyana ‘lepak makan-makan’.
Menerusi ruangan sama ramai pengikut lain menasihati warganet tersebut supaya tidak sewenang-wenangnya kerana Dafi hanya memberikan kata-kata semangat buat Elyana.
Elyana juga dilihat tidak berdiam diri malah memberikan respons dan meminta Dafi supaya tidak terkesan dengan komen yang dianggap kurang cerdik.
@dafiismailsabri Dafi, jangan hiraukan comment kurang pelajaran tu ya.. Kepada netizen, orang yang korang perli ni la yang ingat untuk mendokan saya dia depan Kaabah tanpa saya minta.
“Dia juga la yang buat surprise hantar suppliment yang dirasakan bagus untuk saya tanpa saya minta. Dia orang yang baik,” komennya yang telah mendapat hampir 600 tanda suka.
Komen tersebut kemudiannya dibalas tenang oleh Dafi.
@elyanaofficial1 yang penting kita tau friendship kita kan babe..Tak diaorg suk-suka je tu…aku ok je…,” balas Dafi disertakan emoji senyum.
Sehingga hari ini Elyana sudah enam hari menjalani rawatan radioterapi kerana penyakit kanser limfoma tahap empat dihidapinya masih lagi memerlukan bantuan oksigen untuk bernafas.
Penyanyi Kalis Rindu itu juga dibekalkan satu pek susu untuk dimasuk ke dalam badan selama 16 jam kerana kekurangan berat badan.
Doktor turut membekalkan ubat untuk menambah selera makan.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Terkini

“Ada Yang Lupa Saya Sebenarnya Penyanyi…” - Dafi

gempak
20/08/2024
14:55 MYT
Bulan Ogos menjadi sebuah pemulaan yang sangat dinantikan penyanyi Dafi selepas lama memerhati waktu yang tepat untuk keluar daripada ‘pertapaan’.
Hiburan

Dafi Dedah Punca Tak Ada Dalam Gambar Keluarga, ‘Tutup Mulut’ Mengenai Dakwaan Kakak Bakal Nikah - “Nak Buat Macam Mana, Saya Ada…”

gempak
24/07/2024
01:55 MYT
Ketiadaan penyanyi dan pelakon Dafi dalam foto kakaknya yang juga personaliti Nina Ismail Sabri bersama keluarga mengundang pelbagai reaksi netizen yang ingin tahu keberadaannya.
Hiburan

Mula Jalani Kemoterapi, Elyana Kurang Senang Netizen Sering Tanya Soal Kanser – “Bila Ada Yang Tak Kena, Orang Maki Hamun Saya”

gempak
20/07/2024
05:25 MYT
Menerusi perkongsian di Instagram (IG), Elyana atau nama sebenarnya, Erneelya Elyana Emrizal, 34, berkongsi momen dia di hospital bagi menjalani rawatan tersebut.
Laman Utama

Elyana Kembali Berlakon, Pilih 'Yang Tahu Je Tahu'!

gempak
22/12/2023
09:54 MYT
Lama tak nampak Elyana di kaca televisyen.
Laman Utama

Elyana Dedah Lamar Suami, Tak Kisah Dilabel Perigi Cari Timba - “Lantaklah Orang Nak Cakap…”

gempak
20/11/2023
07:55 MYT
Ini kisah lamaran Elyana