Mengadakan majlis pernikahan dan resepsi di norma baharu sememangnya memberi cabaran terutama kepada tuan rumah.

Masakan tidak, SOP perlu dipatuhi dengan undangan tetamu yang terhad tapi risau pula ada yang kecil hati kerana tidak tersenarai dalam jemputan.

Berita baik buat bakal raja sehari kerana perunding perkahwinan dan pengurus acara DGRAND STAGE dan WILQADRY ini tampil dengan idea untuk mengelakkan masalah tersebut berlaku.

Mempamerkan 'X factor' WILQADRY X DGRANDSTAGE yang tampil berani mengambil risiko dengan mempekenalkan konsep baru dan unik iaitu dengan mengadakan majlis secara fizikal dan maya secara serentak.

Pengasas WILQADRY, Sharifah Rohaida Al-Qadry berkata, idea mula untuk menggabungkan kedua-dua konsep tercetus selepas negara melalui beberapa fasa PKP sebelum ini.

“Jujur, sedih apabila mengenangkan banyak pengusaha majlis, mak andam dan katering yang gulung tikar ketika PKP diumumkan sejak tahun lalu.

“Dan selepas PKP fasa pertama, SOP kembali dilonggarkan dapatlah kami ini menarik nafas lega sedikit. Dan dari situ saya mula terfikir untuk menggabungkan majlis secara fizikal dan maya.

“Seperti WILQADRY sendiri, untuk majlis secara fizikal tuan rumah boleh mengundang sehingga 250 tetamu mengikut SOP ditetapkan dan kami juga menyediakan pautan untuk tetamu yang diundang untuk menghadiri majlis perkahwinan secara maya.

“Grandeur Hall WILQADRY yang terletak di Putrajaya ini boleh menampung sehingga 500 orang tetamu dalam satu-satu masa tetapi di norma baharu ini kami cadangkan tuan rumah mengikut SOP ditetapkan kerajaan Malaysia,” katanya.

Baru-baru ini telah berlangsung majlis pelancaran WILQADRY X DGS PRODUCTION di WILADRY Courtyard Hall, IOI Conezion, Putrajaya.

Dalam majlis yang meriah tetapi mengikut SOP ini turut menampilkan media sosial influencer Ayramessi dan Bakhtiar bersanding dalam majlis bertemakan Perkahwinan DiRaja.

Majlis turut dimeriahkan dengan kehadiran artis jemputan seperti Kugiran Masdo, Ayu Damit, Mael XPDC, Pengarah Muzik SLYS Simon Lee serta Mikhail Isaaq.