Penangkapan anak pesohor Bollywood, Shah Rukh Khan, Aryan Khan dalam serbuan penyitaan dadah di sebuah kapal persiaran di pantai Mumbai masih mendapat perhatian media.

Selepas ditangkap bersama tujuh yang lainnya dalam serbuan yang dibuat Biro Kawalan Narkotik (NCB), Aryan tidak terlepas daripada tahanan reman walaupun pihak peguam anak aktor tersebut berusaha berbuat demikian.

Perintah reman itu dikeluarkan oleh Hakim Mahkamah Mumbai semalam. Selain Aryan, dua lagi rakannya juga kekal ditahan reman sehingga 7 Oktober atas tuduhan pengambilan dadah.

Menurut laporan NDTV, si bujang berusia 23 tahun itu kelihatan tenang sementara pelakon Arbaaz Merchant dan pereka fesyen Munmun Dhamecha dilihat tidak boleh menerima kenyataan selepas hakim membacakan keputusan tersebut.

Terdahulu, peguam yang mewakili Aryan, Satish Maneshinde menjelaskan kliennya sebagai seorang yang 'bersih' dan telah berada di tempat yang salah pada waktu yang tidak tepat.

Aryan juga dikatakan hadir ke parti di atas kapal mewah itu sebagai seorang tetamu dan itu tidak boleh memberi justifikasi dirinya bersalah atau menggunakan dadah.

"Dia mengaku hadir ke parti itu kerana diundang sebagai tetamu dan pihak penyiasat tidak mempunyai sebarang bukti (dadah) di dalam begnya, tetapi menemui 6 gm bersama Arbaaz Merchant," ujar Maneshinde.

Malah Aryan juga menafikan dirinya terlibat dalam skandal dadah yang lebih besar selepas pihak NCB menemui perbualan dalam telefon bimbitnya yang didakwa mempunyai kaitan dengan rangkaian kartel dadah antarabangsa.

"Dalam seluruh kehidupan saya di luar negara, saya tidak pernah terlibat dengan dadah," tegas Maneshinde lagi mengenai pengakuan anak guamnya.

Sementara itu, keluarga Shah Rukh Khan dan isterinya, Gauri Khan terus menerima sokongan daripada rakan seperjuangan dan peminat.

Salah seorang yang mempertahankan Aryan adalah bekas isteri Hrithik Roshan, Sussanne Khan.

Sussanne yang dipercayai merupakan sahabat baik Gauri mengatakan Aryan telah terperangkap dan menjadi mangsa keadaan apabila berada di tempat pada waktu yang salah.

"Saya rasa ini bukan mengenai Aryan Khan, dia hanya berada di tempat dan pada waktu yang salah.

"Adalah sedih dan tidak adil untuk anak ini. Saya bersama Shah Rukh Khan dan Gauri," ciapnya menerusi Twitter.

Pada Ahad, NCB telah melakukan serbuan di atas sebuah kapal layar mewah dan menemukan 13 gram kokain, 21 gram kanabis, 22 pil methylenedioxymethamphetamine (MDMA) dan 5 gram dadah jenis mephedrone (MD).