Laman Utama

“Dari Dulu Teringin Bawa Anak Yatim Tunai Umrah” - Hafiz Mahamad Syukur Dapat Tunaikan Nazar

Mya Amri
17/05/2022
01:49 MYT
Pengasas produk kosmetik popular dan pempengaruh, Hafiz Mahamad bersyukur kerana berjaya menunaikan nazarnya.
Menurut Hafiz, dia telah bernazar untuk membawa anak yatim menunaikan umrah sejak dahulu lagi dan gembira selepas berjaya melunaskan perkara itu.
“Dari dulu saya teringin sangat nak bawa anak yatim ke umrah. Harini Allah izinkan rezeki untuk bawa mereka.
“Tak tahu saya nak cerita perasaan ini macam mana. Saya perhatikan sahaja muka pekerja dan dua anak yatim bila sampai bumi Allah ini. Mereka tengok keliling ‘indahnya bumi Allah’.
“Waktu solat dan time sujud. Saya dengar tangisan waktu sujud mereka, saya hilang fokus doa saya tapi dalam masa yang sama syukur sangat titisan air mata mereka jatuh di lantai Masjidil Haram ni.
“Abang tahu kamu rindu mereka. Sampaikan lah doa untuk arwah ibu dan ayah. Doa mu Allah angkat terus.
“Tumpangkan nama abang, keluarga dan perniagaan dalam doa mu di setiap ibadah kamu buat di sini.
“Selesai nazar saya nak bawa anak yatim ke sini. Allah jemput kamu di sini, abang yang sebenarnya tumpang rezeki kamu. Harap awak bahagia,” tulisnya.
Coretan terbaharu di Instagramnya itu turut disertakan dengan video merakamkan gelagat kedua anak yatim itu yang pertama kali menunaikan umrah.
Dalam pada itu menerusi ruangan komen rata-rata pengikutnya tersentuh dengan keikhlasan Hafiz dan mendoakan mereka mendapat ibadah yang mabrur.
Sekadar info, Hafiz dan isterinya, Syafiqah Aina terkenal dengan sifat pemurah dan sering membantu mereka yang memerlukan.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

Lepas Tabur Abu Dali Wassink Di Pantai, Isteri Beri Sebab Majlis Tahlil Arwah Diadakan Di Rumah Anak Yatim

gempak
24/07/2024
00:55 MYT
Selepas ‘menaburkan’ abu jenazah suami, Dali Wassink di Pantai Lembeng, Gianyar, Bali pada Ahad lalu, pelakon Jennifer Coppen kini meneruskan hidup sebagai ibu tunggal bersama anak perempuannya, Kamari.
Gaya Hidup

#Travelmana: Diskaun Saudia Airlines, Pakej ‘Pergi Dahulu Bayar Kemudian' Antara Tawaran Menarik Di PAPUH Muslim Travel Fair 2024

gempak
23/07/2024
19:57 MYT
Kisah jemaah tertipu dengan pakej-pakej murah di media sosial untuk mengerjakan haji dan umrah bagai tidak pernah terhenti.
Hiburan

Video ‘Throwback’ Momen Shuib Bersama Siti Sarah Di Mekah Buat Netizen Rindu – “Sampai Hari Ini Tengok Balik Arwah, Air Mata Laju Saja”

gempak
18/06/2024
01:55 MYT
Perkongsian pelawak Shuib yang memuat naik video mengimbau kembali momen ketika berada di Mekah bersama Allahyarham isterinya, penyanyi Siti Sarah mengundang rasa sebak dalam kalangan wargamaya.
Viral

Suami Kerja Badut, Isteri Telan Kata-Kata Mak Cik Puaka - "Syukur 13 Tahun Kahwin Dapat Pergi Umrah, Bercuti Di Jepun & Beli Rumah"

gempak
11/06/2024
05:25 MYT
Perkongsian seorang wanita mengenai kisah hidup dan pekerjaan suaminya sebagai seorang badut mendapat perhatian netizen.
Viral

Dari Melaka Ke Makkah, Remaja Lelaki Tunai Umrah Selepas Dua Bulan Ekspedisi Naik Motosikal Kriss 110

gempak
06/05/2024
11:40 MYT
Tindakan seorang remaja lelaki dipercayai bertolak ke Makkah untuk menunaikan ibadah umrah dengan hanya menaiki motosikal mendapat perhatian ramai orang.