,
Laman Utama

“Dari Dulu Teringin Bawa Anak Yatim Tunai Umrah” - Hafiz Mahamad Syukur Dapat Tunaikan Nazar

Mya Amri
17/05/2022
01:49 MYT
Pengasas produk kosmetik popular dan pempengaruh, Hafiz Mahamad bersyukur kerana berjaya menunaikan nazarnya.
Menurut Hafiz, dia telah bernazar untuk membawa anak yatim menunaikan umrah sejak dahulu lagi dan gembira selepas berjaya melunaskan perkara itu.
“Dari dulu saya teringin sangat nak bawa anak yatim ke umrah. Harini Allah izinkan rezeki untuk bawa mereka.
“Tak tahu saya nak cerita perasaan ini macam mana. Saya perhatikan sahaja muka pekerja dan dua anak yatim bila sampai bumi Allah ini. Mereka tengok keliling ‘indahnya bumi Allah’.
“Waktu solat dan time sujud. Saya dengar tangisan waktu sujud mereka, saya hilang fokus doa saya tapi dalam masa yang sama syukur sangat titisan air mata mereka jatuh di lantai Masjidil Haram ni.
“Abang tahu kamu rindu mereka. Sampaikan lah doa untuk arwah ibu dan ayah. Doa mu Allah angkat terus.
“Tumpangkan nama abang, keluarga dan perniagaan dalam doa mu di setiap ibadah kamu buat di sini.
“Selesai nazar saya nak bawa anak yatim ke sini. Allah jemput kamu di sini, abang yang sebenarnya tumpang rezeki kamu. Harap awak bahagia,” tulisnya.
Coretan terbaharu di Instagramnya itu turut disertakan dengan video merakamkan gelagat kedua anak yatim itu yang pertama kali menunaikan umrah.
Dalam pada itu menerusi ruangan komen rata-rata pengikutnya tersentuh dengan keikhlasan Hafiz dan mendoakan mereka mendapat ibadah yang mabrur.
Sekadar info, Hafiz dan isterinya, Syafiqah Aina terkenal dengan sifat pemurah dan sering membantu mereka yang memerlukan.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Berita

Umrah & Muslim Travel Fair Anjuran PAPUH Mesra Muslim, Bebas Risiko - "Kami Hanya Benarkan Agensi Punya Lesen Penuh"

gempak
05/09/2024
17:05 MYT
Setiap masa, pasti akan ada sahaja rungutan dan insiden individu ditipu daripada agensi umrah dan pelancongan. Hal itu mendorong Persatuan Agensi Pelancongan Umrah & Haji Malaysia (PAPUH) menganjurkan Umrah & Muslim Travel Fair 2024.
Hiburan

Rebecca Nur Al Islam Sebak Doa Agar Hujan Lebat Ketika Tawaf Dimakbulkan - “Macam Tak Percaya, Tiba-Tiba Saja…”

gempak
03/09/2024
09:25 MYT
Menerusi perkongsian di Instagram, Rebecca atau nama sebenarnya Rebecca Nur A Islam berkongsi rakaman video yang memaparkan hujan lebat di Masjidil Haram.
Viral

"Saya Minta Suami Kahwin Lain Sebab Muka Saya Tak Sempurna" - Mangsa Produk Merkuri Kongsi Derita Kulit Breakout

gempak
20/08/2024
20:25 MYT
Seorang wanita yang menjadi mangsa produk merkuri berkongsi 'penderitaannya’ melalui di platform media sosial TikToknya baru-baru ini.
gimme-the-mic

#GimmeTheMicMY: Menang Anugerah Mingguan Sebanyak 3 Kali, Syaffiq Sahli Salur Kepada Anak Yatim – “Saya Cuma Ambil Saja”

gempak
19/08/2024
06:55 MYT
Peserta Syaffiq Sahli bersyukur apabila berjaya menduduki posisi pertama menerusi lagu Fantastic Baby pada minggu keempat Gimme The Mic Malaysia yang berlangsung pada Ahad.
Sukan

Olimpik Paris 2024: "Saya Dah Janji Bawa Ibu Bapa Pergi Umrah" - Shah Firdaus

gempak
11/08/2024
18:48 MYT
"Saya dah janji nak bawa ibu bapa pergi Umrah," kata pelumba berbasikal trek negara, Shah Firdaus Sahrom, yang terkilan tidak dapat membawa pulang pingat buat Malaysia dari Sukan Olimpik Paris 2024 walaupun peluang itu sudah berada di depan matanya.