,
Hiburan

Datuk Aishah Pernah Terkena Sihir - “Apa Sahaja Yang Saya Tak Pernah Rasa, Santau, Busung, Turun Darah Berbulan-Bulan”

Mya Amri
18/07/2024
07:02 MYT
Penyanyi Datuk Aishah mengakui pernah berhadapan dengan gangguan mistik sepanjang kariernya selama lebih empat dekad dalam arena seni.

Pernah berdepan pelbagai pengalaman mistik

Menurut Aishah atau nama sebenarnya Wan Aishah Wan Ariffin, disebabkan pengalaman itu dia enggan lagi menyertai mana-mana program realiti.

“Ya, dari pengalaman saya, ya. Definitely, yes. Saya terlalu menderita disebabkan itu tapi sebab benda ini kita tak masuk ICU (Unit Rawatan Rapi), jadi tak boleh nak ceritalah. Cerita pun nanti ada orang kata tak betul, susah nak cerita pasal perkara ini.

“Jadi benda yang tak sahih, tak jadi depan mata, yang tiada sijil mengatakan ini sakit. Tapi jawapan pendeknya, ya,” katanya.
Kemudian selepas bertanya sama ada dia serik untuk menyertai program realiti, Aishah turut mengiyakan.
“Tidak jika dalam Malaysia,” katanya ringkas.
Aishah ditemui di sidang media pelancaran lagu Di Pinggir Kayangan, lagu asal nyanyian Allahyarham Datuk Sharifah Aini berjudul Di Pinggir Kayangan yang diberikan nafas baharu, di Restoran Rebung, Kuala Lumpur.

Ubah mentaliti

Mengulas lanjut mengenai perkara itu, Aishah berkata dia boleh menghasilkan sebuah buku khusus bercerita mengenai pengalamannya berhadapan dengan gangguan mistik.
“Sebenarnya kita kena ubah mentaliti kita sekarang, kita sudah maju, tapi mentaliti kita masih di belakang, kalau kita masuk bertanding kita bersainglah secara fizikal, menerusi kebolehan, bakat yang Allah bagi. Kita kena ada keyakinan, bila sudah bercampur baur begini, letih.
“Sedih bila saya tahu benda ini terjadi tapi kalau saya nak cerita panjang, saya boleh tulis buku mengenai pengalaman saya selama jadi penyanyi.
“Tiada pula podcast yang ajak saya bercerita pasal ini. Jadi ya saya boleh tulis buku mengenai pengalaman saya berkenaan ini.
“Cuma kadang-kadang bila kita bercerita sangat, ada yang tak percaya, ada pula yang sinis. Tapi yang tahu saja tahu.
“Siapa yang sudah terserempak dengan saya, berubat dan sebagainya, mereka tahu. Nak cerita pun susah sebab kita pun tak tahu siapa musuh saya, dia ada ‘spy’ ke apa ke.
“Apa sahaja penyakit yang saya tak pernah rasa. Santau, busung dan turun darah berbulan-bulan, itu semua saya dah rasa dari umur saya 16 tahun. Tapi, Allah tunjukkan orang buat macam mana pun masih belum ‘masa’ saya lagi,” ujarnya.

BERITA TRENDING:THSS: Main Sihir? Aisha Retno Dakwa 'Diganggu' Senior Sepanjang Bertanding - "Saya Sedih, Sempat Mengidolakan ..."

Sebelum ini, penyanyi Aisha Retno juga sebelum ini pernah mendedah kehadirannya dalam program pertandingan realiti itu tidak disenangi oleh semua pihak.
Malah, jelas Aisha, 20, ada individu yang 'mengganggu' dirinya sepanjang 10 minggu bertanding di pentas The Hardest Singing Show

BERITA TRENDING: Tak Sangka Jadi Viral Hiburkan Geng Traffic Jammed, Aishah Terkejut - “Siap Ada Yang Pusing Balik Nak Tengok”

BERITA TRENDING: Aishah Sempoi Hiburkan Geng Sangkut Traffic Jammed Depan Rumah! - "Tambah Sesak Sebab Dapat Konsert Free"

Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Berita

Penyanyi Reedzwann Terlibat Kemalangan, Rakan Maut

gempak
07/09/2024
07:22 MYT
Penyanyi Reedzwann, 23, terselamat selepas kenderaan pelbagai guna (MPV) dipandunya terlibat kemalangan dengan sebuah lori di Kilometer 363.8, Lebuh Raya Utara-Selatan arah selatan dekat Trolak, Perak pada Sabtu.
Hiburan

Tiada Lagi Sengketa, Sajat Syukur Dah Berbaik Dengan Mustika - “Sekarang Adik Saya Buat..”

gempak
06/09/2024
12:55 MYT
Usahawan kontroversi, Sajat meluahkan rasa syukur apabila dia dan adik, Mustika sudah kembali berbaik.
Viral

Apa Hukum Lelaki Pakai Bearing Pada Kemaluan? Ini Penjelasan Ustaz Azhar Idrus!

gempak
05/09/2024
11:20 MYT
Pendakwah terkenal Ustaz Azhar Idrus tampil menjelaskan mengenai hukum lelaki memasang implan atau ‘bearing’ yang diperbuat daripada besi pada bahagian kemaluan.
Hiburan

Kongsi Video Kereta Baru Sempena Hari Jadi, Ada Pula Netizen Tuduh As'ad Motawh Menunjuk - "Perlu Ke Photoshoot"

gempak
05/09/2024
09:55 MYT
Penyanyi dan pempengaruh media sosial, As’ad Motawh sekali lagi menarik perhatian ramai susulan perkongsiannya di Instagram sempena ulang tahun kelahirannya, baru-baru ini.
Viral

Konten Lumba Olymput Dikatakan Tiada Faedah, Abang Siput Tak Sentap - “Kita Buat Pun Santai-Santai Sahaja…”

gempak
04/09/2024
21:55 MYT
Lelaki tular yang kini bergelar pempengaruh,  Muhammad Aswat Azdha Idris atau lebih dikenali sebagai abang siput tidak berkecil hati apabila ada yang melabelkan konten perlumbaan siput sedutnya itu tidak berfaedah.