Pelakon Nina Iskandar akui terkesan dengan pandemic yang berlaku di seluruh negara apabila dia dan suami sehingga kini terkandas di Brunei dan tidak dapat pulang ke Malaysia.

Pun begitu, Nina memberitahu dia masih bersyukur kerana tinggal bersama keluarga di negeri kelahirannya.

“Apa yang terjadi, sedikit sebanyak memberi kesan kepada saya dan suami kerana tidak boleh kembali ke Malaysia dan bekerja seperti biasa.

“Namun kami sangat bersyukur kami berada di negara asal saya iatu Brunei Darussalam yang bebas dari wabak Covid-19. Syukur Alhamdulilah,” katanya.

Nina berkongsi perkara tersebut di akaun Instagram miliknya.

Dalam pada itu, Nina mendedahkan dia menerima khabar dari seorang kru produksi yang mengakui sedang tertekan kerana terkesan ketika waktu lockdown dan berniat mahu membunuh diri.

“Terbaru saya dengar khabar berita salah seorang daripada kru perfileman Malaysia memuat naik status berbaur seperti hendak membunuh diri, menyedihkan tapi inilah hakikatnya memang semua terkesan.

“Saya juga ada menerima mesej daripada individu belakang tabir yang memerlukan bantuan,” ceritanya lagi.

Justeru, Nina berhasrat untuk membantu kru produksi yang memerlukan dengan dana yang akan dilakukan bersama pengikut laman sosialnya tertutama yang berada di Brunei dan Malaysia.

“Dengan ini saya berhasart untuk membantu kru belakang tabir perfileman Malaysia yang memerlukan.

“Saya mengajak followers saya khasnya yang dari Brunei mari kita sama-saama bantu. Cukup seikhlas hati pun sudah memadai bagi meringankan beban mereka,” beritahunya.

A post shared by Nina Iskandar ?? (@ninaiskandar)