Laman Utama

Dengan Sekali Lafaz, Sweet Qismina Kini Milik Adam Lee! Mas Kahwin RM2,410.97 Simbolik Kepada ...

Syafiqah Jalal
24/10/2022
03:08 MYT
Dengan sekali lafaz pelakon Sweet Qismina selamat bergelar isteri kepada aktor Adam Lee di The Boathouse Tasik Ampang, Kuala Lumpur, kira-kira jam 10.40 pagi tadi.
Pasangan ini dinikahkan oleh abang kepada Sweet iaitu Fahed Ashraf Supandi serta disaksikan oleh Penolong Pendaftar Perkahwinan merangkap imam Masjid Darul Ehsan Tmn Tun Abdul Razak Gombak Selangor, Hj Mohamaf Khairi Hussein.
Sweet atau nama sebenarnya Farhana Qismina Supandi, 25, menerima mas kahwin sebanyak RM2410.97 iaitu simbolik sempena tarikh lahirnya.
Pelakon filem Pusaka itu turut menerima lima dulang hantaran serta membalas tujuh dulang hantaran kepada pihak Adam, 28, yang turut sedondon berbusana putih bersih pada hari bahagia mereka.
Majlis akad nikah yang manis dipenuhi bunga bungaan itu hanya dihadiri kira-kira 100 orang tetamu yang terdiri daripada ahli keluarga terdekat kedua-dua belah pihak.
Terdahulu, Sweet dan Adam bertunang pada 24 Oktober, tahun lalu yang juga tarikh ulang tahun kelahiran Sweet ke-24.
Pasangan itu menjalinkan hubungan cinta sejak 2018 selepas Sweet mempelawa Adam menemaninya ke sebuah anugerah berprestij.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Sering Dipanggil ‘Aunty’, Sarah Suhairi Sedia Bergelar Ibu

gempak
26/07/2024
04:55 MYT
Menurut Sarah, dia sedia maklum status Aswad sebagai duda anak tiga namun itu tidak menjadi halangan untuk mereka berkenalan dan mendirikan rumah tangga.
Hiburan

Dengan Sekali Lafaz, Sarah Suhairi Selamat Bergelar Isteri

gempak
26/07/2024
01:15 MYT
Penyanyi, Sarah Suhairi sah bergelar isteri kepada jejaka pilihan hatinya yang juga merupakan pensyarah, Aswad Anuar pada majlis pernikahan di Barern Hill, Hulu Langat pagi Jumaat.
Hiburan

Michael Ang Tak Ada Komen Isu Langgar Kontrak, Biar Peguam Selesaikan Isu

gempak
24/07/2024
08:55 MYT
Penerbit dan pengarah, Michael Ang menyatakan dia tidak mempunyai sebarang komen berkaitan tindakan saman yang bakal diambil terhadap dirinya.
Hiburan

Datuk Red Tak Pernah Nak 'Singkirkan' Datin Red Dalam Perkahwinan, Anggap Diri Tiada Jodoh

gempak
24/07/2024
07:25 MYT
Datuk Red memberitahu bahawa dirinya tidak pernah terfikir untuk menyingkirkan Datin Red dalam hidupnya.
Hiburan

Perkongsian IG Dihujani Tahniah, Nina Ismail Sabri Bakal Dirikan Rumah Tangga?

gempak
23/07/2024
01:39 MYT
Perkongsian di Instagram bekas isteri kepada pereka fesyen, Datuk Jovian Mandagie iaitu Nina Ismail Sabri sekali lagi mendapat tumpuan ramai selepas dirinya memuat naik gambar bersama keluarga dan seorang jejaka yang hanya dikenali sebagai Hafiz.