Penyanyi bersuara lantang dan lunak, Azharina Azhar atau lebih senang dipanggil Nina meminta agar peminat dapat mendoakan papanya yang sedang tenat di hospital.

“Asalamualaikum semua. Papa Nina sedang tenat di hospital. Dialah yang menjaga dan selalu menasihati nina bersama mama dari usia Nina 18 tahun perkenalan pertama kami sehingga Nina menjadi ibu tunggal sekarang.

“Dialah imam bila mana setiap kali ada bacaan doa dan solat di rumah,” tulis Azharina pada satu entri di Instagramnya.

Menurut Azharina, ayah angkat yang dipanggil Papa Hamidi itu mengambilnya sebagai anak angkat sejak mula berjumpa dengannya.

Malah menurut Nina lagi, tidak ada beza kasih sayang yang ditunjukkan oleh Mama dan Papanya dengan anak kandung mereka yang lain.

“Sedih pilu hati nina melihat keadaan papa begini. Setiap kali Nina di landa masalah papa selalu mendengar luahan dan menasihati Nina supaya bersabar.

Asalamualaikum semua . Papa nina sedang tenat di hospital . Dialah yang menjaga dan selalu menasihati nina bersama mama dari usia nina 18tahun perkenalan pertama kami sehingga nina menjadi ibu tunggal skarang . Dialah imam bilamana setiap kali ada bacaan doa dan solat di rumah . Papa hamidi mengambil nina menjadi anak angkatnya bila dia mula melihat nina ... kasih sayang papa dan mama tak ada beza nya dgn yang lain . Sama seperti anak kandung mereka . Sedih pilu hati nina melihat keadaan papa begini . Setiap nina di landa masalah papa slalu mendengar luahan dan menasihati nina bersabar . Di usia 74tahun dia gagahi setiap langkahnya setiap hari 5x ke surau nurul imam dan menguruskan hal hal surau . Doakan papa senantiasa sehat dan kuat menghadapi sakit ini . Semoga papa bisa sembuh . Anakmu nina ... sayang papa

A post shared by Azharina Azhar (@azharina_a) on


“Di usia 74tahun dia gagahi setiap langkahnya setiap hari 5 kali ke Surau Nurul Imam dan menguruskan hal-hal surau,” tulis Azharina lagi.

Azharina memohon agar peminat mendoakan semoga Papanya sentiasa kuat menghadapi sakit yang dialami dan mengharapkan semoga sembuh dari penyakit yang dihadapi.

“Semoga papa bisa sembuh. Anakmu Nina sayang papa,” luah Azharina.

Kredit Gambar: Instagram