Beberapa hari lalu, Datin Seri Nur Shahida Mohd Rashid berkongsi berita dirinya terpaksa membuat kuarantin kendiri kerana menjadi kontak rapat adik lelaki dan isterinya yang positif Covid-19.

Baca: Adik Lelaki & Isteri Positif COVID-19, Isteri Aliff Syukri Terpaksa Kuarantin Diri & Buat Swab Test - "Saya Pakai Gelang Tapi Bukan Pink ..."

Shahida yang sedang menjalani kuarantin di rumah mengakui sangat merindui anak-anaknya terutamanya Yusoff yang sering cuba datang ke biliknya.

"Rindu sangat nak dukung anak, nak cium, nak gomol. Paling geram dengan yusoff ni. siap curi-curi datang bilik saya nak masuk.

"Dia kata yusoff takut, yusoff takut. Alasan nak dekat dengan mama dia. Nak minta kek la, mama cantik la, baju mama ada bangau la. Macam-macam akal dia," tulis Shahida pada satu entri di Instagram miliknya.

Shahida berharap anak-anaknya dapat bersabar sementara menanti dia habis baki kuarantin dirinya.

Selain daripada itu, Shahida turut menjawab banyak pertanyaan tentang Instagram milik anaknya Yusoff.

"Kepada yang tanya IG Yusoff, IG Yusoff kena hack. Saya tengah usaha juga nak dapat balik tapi sebab masing-masing kurang mahir la bab-bab I.T. ni.

"Mudahan ada org yang sudi bantu. Saya sayang kenangan Yusoff masa kecil sampai besar. Macam-macam ada kenangan dalam IG tu," tulis Shahida mengingat kembali perkongsian gambar serta video di Instagram Yusoff.

A post shared by Nur Shahida Mohd Rashid (@shahidadherbs)


Shahida mendirikan rumah tangga bersama usahawan kosmetik, Datuk Seri Aliff Syukri dan dikurniakan dengan lima orang anak, Ammar Ahyyan, Qadejah El Zahra, Ibraheem Adham, Yusuf Al-Qardawy, Raudhah Arshiyah serta seorang anak angkat, Ameena.