Pelakon Diana Danielle yakin dengan pelantikan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri yang baharu mampu membantu memulihkan keadaan ekonomi negara yang tidak stabil ketika ini.

Anwar yang sebelum ini pernah menerima beberapa pengiktirafan sebagai Menteri Kewangan terbaik sekitar tahun 90an, sekali gus membuat Diana bertambah percaya dengan kredibiliti yang ada pada beliau.

Malah, aktres tersebut turut memuji perjuangan yang dibawa Anwar begitu konsisten.

“Saya melihat perjuangan yang dibawa Datuk Seri Anwar dari tahun 1980 hingga sekarang sentiasa konsisten dan perjuangan beliau tetap sama.

“Disebabkan konsisten itu yang buat saya yakin dan timbul kepercayaan dengan beliau sebagai Perdana Menteri.

“Dulu kita nampak beliau merupakan antara menteri kewangan yang terbaik di Asia dan pernah dinobatkan oleh beberapa pertubuhan luar negara sebagai menteri kewangan terbaik.

“Pada saya Malaysia perlu seseorang yang mampu pulihkan semula masalah kewangan yang sedang di hadapi ketika ini dan Datuk Seri Anwar ialah orang yang dapat pulihkan keadaan tersebut.

“Saya hanya berharap sama seperti kebanyakan rakyat Malaysia yang lain, saya tengok keadaan ekonomi yang sekarang semakin surut, maka beliau adalah pemimpin terbaik untuk selesaikan isu berkenaan,” katanya kepada Gempak.

Diana berkata demikian ketika ditemui pada acara Viu Upfront yang diadakan di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur baru-baru ini.

Dalam masa sama, isteri kepada pelakon Farid Kamil itu berharap, Anwar mampu menyelesaikan masalah korupsi yang berlaku dalam negara.

“Saya hanya melihat daripada sudut ekonomi, saya tidak mengenali beliau secara peribadi. Malah untuk katakan seratus peratus perubahan yang positif akan dibawah oleh beliau dan pasukannya, saya tak berani untuk katakan.

“Negara kita sekarang ini memang sedang melalui fasa-fasa yang agak sukar dan mata wang yang tidak stabil. Jadi macam mana nak atasi masalah itu kalau masih wujud unsur-unsur korupsi dan racism.

“Saya harap beliau dapat selesaikan juga masalah korupsi dalam negara ini, supaya negara ini bersih daripada isu-isu atau masalah yang tidak elok,” tambahnya.