Walapun sudah lama berpisah, namun nama pelakon Luna Maya seringkali dikaitkan dengan vokalis kumpulan Noah, Ariel.

Tidak hanya itu, ada juga dalam kalangan netizen yang mahukan Luna kembali berpacaran dengan Ariel atau nama sebenarnya, Nazriel Irham.

Menerusi laporan KapanLagi, Luna berkata, dia tidak bersedia untuk menjawab persoalan adakah dia ingin kembali bersama Ariel.

Ujar Luna, dia mahu pihak media Indonesia bertanya dahulu kepada Ariel soalan yang sama sebelum dia memberikan jawapan.

“Kenapa ni tanya soalan itu (kembali bersama Ariel). Tanya dulu Ariel. Kalau saya dah dengar jawapan dia, baru saya akan jawab. Berani tak? Tak berani…” tutur Luna.

Dalam masa yang sama, Luna Maya mengakui menjalani kehidupan secara solo dan masih belum merancang untuk mendirikan rumah tangga.

“Aduh, maksudnya kita jalan terus sahaja. Sebenarnya, tujuan hidup pada akhirnya untuk menikah sahaja ke? Ya, hal itu kan yang sering difikirkan oleh banyak orang. Kalau memang dapat rezeki (bernikah) alhamdulillah,” tuturnya lagi.

Terdahulu, sekitar 2004, Luna Maya pernah menjalinkan hubungan istimewa dengan Ariel. Namun selepas beberapa tahun berpacaran, hubungan mereka kandas di tengah jalan.

Kemudian, cinta Luna bertaut dengan Reino Barack, namun, sama seperti sebelumnya, hubungan tersebut tidak sampai ke pelaminan.