Gara-gara dijadikan content media sosial sebuah klinik bersalin sehari selepas dilahirkan , seorang bayi pramatang yang hanya memiliki berat 1.5 kilogram meninggal dunia.

BERITA TRENDING: Suntik Udara & Susu Berlebihan, Jururawat Didapati Bersalah Bunuh 7 Bayi Di Hospital

Menerusi perkongsian yang dilakukan oleh ibu mangsa menerusi Instagram, bayi yang sepatutnya diletakkan dalam inkubator itu diambil tanpa izin oleh pihak klinik dan dijadikan sebagai ‘bahan’ untuk kandungan media sosial institusi mereka.

“Bayi 1.5 kilogram kamu buat sebegini tanpa izin keluarga, tanpa ada pemberitahuan kepada pihak keluarga. Sepatutnya bayi ini diletakkan dalam inkubator dan diberikan rawatan yang intensif. Tapi kamu buat review dan content. Di mana hati nurani kamu? Ini manusia tau, bukan binatang!” tulisnya.

Selain sesi newborn photography, ibu mangsa juga menjelaskan yang arwah anaknya itu turut dimandikan oleh pihak klinik.

“Bayi 1.5 kilogram dimandikan! Pada foto-foto, pada video-video untuk review dan content! Nyawa dibayar nyawa,” tulisnya lagi.

Menurut ibunya, mangsa dilahirkan pada 13 November lalu. Namun, keesokan harinya, dia dan bayinya dibenarkan untuk pulang, tanpa diberi sebarang surat atau dokumen. Pada sebelah malam, si ibu mendapati bayinya sudah tidak bernyawa.

“Pukul 10 malam bayi lahir, pukul 8 pagi bayi disuruh pulang tanpa ada surat kepulangan, tanpa ada surat keterangan sihat dan boleh dirawat di rumah.

BERITA TRENDING: Cekik Jiran Sampai Mati Sebab Tak Tolong Muat Turun Game

“Adik saya buat pembayaran pun tidak diberi resit. Lahir tak ada surat kelahiran, pulang tak ada surat untuk pulang, meninggal tak ada surat kematian. Astaghfirullah klinik biadab,” ungkapnya.

Sumber: Instagram