Pelakon Lia Natalia, 29, tampil membuat permohonan maaf secara terbuka kepada semua peminat K-Pop berhubung tindakannya cuba mempertahankan aktres dan pengacara Janna Nick, baru-baru ini.

Menurut Lia atau nama sebenarnya Alia Afiqah Abden berkata dia menyesali dengan kelakuannya itu.

"Kita semua melakukan kesilapan, punya 'struggles'. Dan juga menyesali perkara-perkara di masa lalu kita. Cuma, jangan ulangi kesilapan yang sama!

"Kepada peminat K-Pop, seharusnya saya meletakkan diri di tempat peminat sebelum bersuara.

"Dari lubuk hati saya, maafkan saya seandainya komen yang ditinggalkan itu menyinggung mana-mana pihak," tulisnya di Instagram (IG).

Dalam pada itu, pelakon drama Isteri vs Tunang itu kagum dengan semangat peminat K-Pop dalam mempertahankan idola kesayangan mereka.

"Anda memang terbaik! Saya berharap dapat kelompok peminat seperti anda untuk menyokong kerjaya seni saya. Saranghaeyo!" tulisnya lagi.

Sebelum ini, Janna mendapat kecaman hebat apabila video yang dirakamkan Sharifah Sakinah yang didakwa mentertawakan artis K-Pop yang meninggal dunia pada tahun 2017 dimuat naik semula

Susulan itu, Lia menasihati peminat fanatik K-Pop agar tidak terlalu taksub sehingga menyebabkan Janna terpaksa bersumpah dengan al-Quran.

BACA: Back Up Janna Nick, Tak Fasal Lia Natalia 'Dihentam' Peminat K-Pop, Teruk Kena Maki