Pendakwah bebas dari program Pencetus Ummah (PU), Abu Sufyan menafikan laporan yang keluar dari Instagram (IG) Story miliknya sendiri bahawa dia sudah berkahwin dengan janda anak satu dikenali sebagai Hana Azraa di Thailand.

Menurut PU Abu, kenyataan di IG Story miliknya tidak benar kerana akaunya itu telah digodam pada lewat malam tadi.

“Story yang telah dimuat naik pada IG saya semalam adalah bukan dari saya. IG saya telah dihacked oleh 'seseorang'. Cukuplah menabur fitnah pada saya.

“Pernikahan saya dan @hanaazraa adalah di bawah pengetahuan family kami berdua.Tolong jangan sebarkan berita palsu pada bulan mulia ini.Jangan cemarkan bulan yang mulia ini.Saya doakan 'seseorang' itu di beri petunjuk,” tulisnya.

PU Abu menjelaskan perkara tersebut menerusi sebuah entri di IGnya.

Ini adalah berita palsu! . . Story yang telah dimuat naik pada instagram saya semalam adalah bukan dari saya.Instagram saya telah dihacked oleh 'seseorang'.Cukuplah menabur fitnah pada saya.Saya mohon @mstaronlineofficial perbetulkan kenyataan tersebut.Pernikahan say dan @hanaazraa adalah di bawah pengetahuan family kami berdua.Tolong jangan sebarkan berita palsu pada bulan mulia ini.Jangan cemarkan bulan yang mulia ini.Saya doakan 'seseorang' itu di beri petunjuk.

A post shared by Pencetus Ummah Abu (@puabu.official) on

Sementara itu, dia yang telah mendapatkan kembali akaunnya itu telah menunjukkan bukti IGnya digodam menerusi IG Story.

“Bukan sekadar IG, malah Facebook (FB) dan Gmail saya juga telah digodam.

“IG dan FB dapat semula namun Gmail saya tidak.

“Kecam boleh tapi jangan sebarkan berita itu. Terima kasih,” katanya lagi.



Kontroversi PU Abu mula mendapat perhatian selepas media melaporkan PU Abu menceraikan isterinya Ain Afini yang kini hamil tujuh bulan dan berkahwin dengan Hana Azraa, janda anak satu.

Tidakkan PU Abu telah mendapat kecaman, lebih-lebih lagi apabila dia melafazkan talak terhadap Ain Afini menerusi aplikasi Whatsapp.