Penyanyi, Syura Badron bakal mengambil tindakan undang-undang terhadap seorang netizen yang didakwa memberikan komen melampau susulan kes membabitkan Siti Nordiana.

Menerusi hantaran di akaun Instagram miliknya, Syura memberikan tempoh 24 jam kepada individu itu untuk menghubunginya.

“Please take note! Untuk @zabbick please DM saya dalam masa 24 jam ini atau saya panjangkan perkara ini kepada lawyer,” tulisnya.

A post shared by Syura badron official (@syurabadron)


Dalam pada itu, Syura juga menegaskan dia tidak kisah sekiranya netizen ingin memberikan teguran namun jangan sampai menggunakan bahasa kesar atau menghina.

“Korang yang nak menegur, saya terima dengan hati terbuka… Tapi tak perlu sampai memaki dan menghina..

“Korang tak sedar ke yang korang pun sedang mengumpat juga sekarang ni?

“Ambil lah pengajaran dari apa yang saya dah alami. Saya juga tak akan teragak-agak ambil tindakan kalau masih ada yang memaki dan menghina secara DM atau pun public!

“Kalau ada yang nak merasa naik turun mahkamah, sila teruskan berbuat demikian… Tunggu je surat lawyer dari saya,” tegasnya.


BERITA TRENDING: Lan Solo, Isteri & Syura Badron Buat Sidang Media Walau Kes Dah Selesai, Ini Penjelasan Peguam!

BERITA TRENDING:Siti Nordiana & 5 Sekawan Bermaafan, Setuju Selesai Kes Saman RM2.5 Juta


Untuk info, Siti Nordiana bersetuju menyelesaikan secara baik kes fitnah sebanyak RM2.5 juta yang difailkan terhadap lima individu termasuk dua rakannya, Lan Solo dan Syura Badron.

Terdahulu, dalam pernyataan tuntutannya, Nana mendakwa pada 20 Julai 2021, melalui siaran langsung dikendalikan Nur Sheila yang disertai empat defendan lain menyiar, mengeluar dan menerbitkan kata-kata berunsur fitnah terhadapnya.

Bintang All Stars Gegar Vaganza (ASGV) itu mendakwa, fitnah itu membawa maksud antaranya dia bukan artis yang bersih dan dihormati, ego, tidak mendengar nasihat dalam segala perkara dan menggunakan wang serta populariti bagi memastikan dirinya dihormati.

Penyanyi Cinta Hanya Sandaran itu turut mendakwa kelima-lima defendan memadam siaran langsung daripada akaun IG masing-masing, namun ia tular dan dimuat naik semula ke laman YouTube dan masih boleh ditonton orang ramai.