Salah seorang anggota kumpulan Clubeighties mempunyai nama yang cukup aneh dan tersendiri.

Dia diberi nama Lembu atau nama penuhnya, Lembu Wiworo Jati. Sewaktu menjadi tetamu dalam saluran YouTube Vincent and Desta, penyanyi Indonesia itu menjelaskan mengapa dia diberi nama Lembu oleh ayahnya.

"Ramai yang tanya nama Lembu itu asli ya?", tanya Desta kepada temannya itu.

"Iya, asli, original, kan kau tahu," jawab Lembu seperti dilaporkan dari Kompas.

Lembu kemudian menceritakan kronologi nama dan keluarganya. Dia menjelaskan, dalam keluarga, hanya dia dan ayahnya yang memiliki nama sempena haiwan.

"Nama ayah saya Gajah Supardi, dan aku Lembu, Lembu Wiworo Jati," kata Lembu.

Biar pada awalnya sempat mempunyai niat bertanya mengapa dia dinamakan dengan nama haiwan, namun Lembu tidak mempersoalkan keputusan sang ayah.

"Saya pernah nak tanya ayah kenapa nama saya Lembu diberi nama haiwan. Sebab dari sekolah rendah memang nama saya dan ayah, Gajah, menjadi masalah. Diejek dan dibuli. 'Woi Gajah' dan begitulah.

"Namun saya tidak bertanya kepada ayah alasannya menamakan saya Lembu. Saya pasti dia punya alasan kukuh mengapa memberi nama Lembu kepada saya," jelas Lembu.

Kata Lembu lagi, sebagai anak lelaki, hanya dia diberi nama sempena haiwan. Kakaknya diberi nama normal mengikut bahasa Sanskrit.

"Jadi mungkin kebetulan saya satu satunya anak lelaki, ayah senang menamakan saya sempena nama haiwan," tambahnya lagi.

Mengaku tidak langsung mempunyai masalah dengan namanya itu, Lembu juga sudah mempersiapkan satu nama sempena nama haiwan buat anak lelakinya jika kelak memiliki anak lelaki.

"Sekarang saya ada anak perempuan. Tapi kalau dapat anak lelaki, saya sudah punya nama, juga sempena nama haiwan untuk anak saya.

"Mungkin Mahisa. Mahisa itu maksudnya kerbau. Saya sudah beritahu sama isteri," katanya.

Instagram: @lembuwiworojati