Artis muda Ariel Tatum baru baru ini mengaku banyak pihak yang masih keliru mengenai keberadaannya dalam dunia hiburan Indonesia.

Ironi, dia sudah menjadi penyanyi, pelakon dan model sejak kecil dan memulakan kariernya seawal tahun 2004 lagi.

Lantaran banyaknya artis baharu yang tumbuh bak cendawan, ramai yang berpendapat, dia hanya salah seorang selebriti dan terkenal tanpa pendapatan dari dunia seni.

Sewaktu menjadi tetamu di saluran YouTube aktor Roy Marten, Ariel mengatakan ramai yang menuduh dirinya mempunyai sugar daddy lantaran selalu terlihat mewah dan tidak mengetahui punca pendapatan sebenarnya.

"Saya sempat bingung apabila ramai yang kata saya sebenarnya tidak punya pekerjaan tetap. Hidup saya dibela oleh sugar daddy atau jadi wanita simpanan," dedah Ariel.

Namun dia tak menolak fakta bahawa selalu diajak keluar oleh lelaki yang lebih tua.

"Ya, ramai," kata bekas rakan duet mendiang Glenn Fredly ini.

Ariel yang terkenal melalui drama Titipan Ilahi kini berusia 24 tahun. Selain sering dituduh menjadi perempuan simpanan, dia mengaku mendapat tawaran yang lebih berani dari seorang lelaki tak dikenali.

Katanya, dia pernah diajak tidur oleh seorang lelaki yang bertanyakan harga untuk bersamanya melalui pengurusnya.

"Ada saya pernah diajak tidur. Lelaki itu tidak bertanya langsung kepada saya, tapi dia bertanya kepada pengurus.

"Tentulah permintaan itu ditolak pengurus saya. Namun, lelaki ini tidak berputus aja.

"Dia memberikan sejumlah nilai yang cukup besar demi meniduri saya satu malam," dedahnya.

Artis ini kemudian mengatakan penampilannya yang seksi bukan menjadi 'lampu hijau' buat para lelaki menggoda dan semudah membayarnya dengan sejumlah wang demi menidurinya.