Bersempena ulang tahun kemerdekaan negara yang ke-65, Khatulistiwa Production menawarkan diskaun sehingga 40 peratus bagi pembelian tiket konsert Nyawa.

Kata penganjurnya, Carl Selvarajah, Konsert Nyawa yang menggabungkan dua kumpulan hebat iaitu Akim & The Majistret dan Azlan & The Typewriter bakal berlangsung pada 16 September di Zepp KL.

"Dapat kita lihat, pelbagai konsert yang dianjurkan dan untuk tidak membebankan peminat-peminat Akim & The Majistret dan Azlan & The Typewriter, pihak kami menawarkan diskaun sehingga 40 peratus!

"Saya percaya harga tiket asal sudah pun murah, dan dengan pemberian diskaun lagi, saya yakin ia mampu milik buat semua golongan," katanya.

Tambah Carl, pemilihan Akim & The Majistret dan Azlan & The Typewriter kerana mereka telah memenangi anugerah dan juga sangat popular di kalangan peminat rock muda.

Sementara itu, mengenai konsert Nyawa, Akim Ahmad, 31, berkata, dia teruja beraksi bersama band di depan khalayak.

Kata Akim, gabungan dua band ini dianggap unik kerana belum pernah dilakukan sebelum ini.

"Konsert ini menggabungkan dua vokal berbeza antara saya dan Azlan. Saya mengambil peluang ini untuk melakar sejarah peribadi bersama Azlan," katanya.

Azlan Rosle, 40, pula menyifatkan gabungan Akim & The Majistret dan Azlan & The Typewriter pasti akan memberi kelainan buat penonton kerana yakin mereka mempunyai keserasian yang sangat tinggi.

"Vokal kami saling melengkapi, begitu juga pemuzik kami yang berbakat dan berpengalaman. Setiap daripada kami akan mempersembahkan 10 lagu, dan kami akan mula berlatih dua minggu sebelum konsert," kata Azlan.

Konsert Nyawa - Akim & The Majistret dan Azlan & The Typewriter bakal berlangsung di Zepp Kuala Lumpur pada 16 September ini dibawa oleh Khatulistiwa Productions.

Tiket dijual pada harga RM150, RM180, RM230 dan RM280 menerusi laman sesawang http://ticket2u.com.my/nyawa.