Semalam kita kehilangan sebutir bintang seni, penyanyi dan pelakon Myanaliza Ruslee atau lebih dikenali sebagai Maya Matahari akibat kanser.

Semalam juga dua orang selebriti tanah air kehilangan ahli keluarga mereka. Serina Redzuawan yang kehilangan ibu tercinta, Allahyarham Norhayate Ayub yang meninggal dunia di Hospital Ampang akibat komplikasi buah pinggang dan jantung.

Bapa kepada Zahid, juara Akademi Fantasia musim kedua, Allahyarham Baharudin Md Arif juga meninggal dunia petang semalam di Hospital Teluk Intan, Perak.

Dalam satu entri di Instagram miliknya, Zahid memberitahu Allahyarham bapanya meninggal dunia pada pukul 4:16 petang semalam.

"Assalamualaikum wbt semua. Terima kasih atas ucapan takziah untuk arwah ayahanda saya Baharudin Md Arif yang meninggal dunia tadi pukul 4:16pm di Hospital Teluk Intan.

"Jenazah akan dikebumi besok pagi (hari ini) pada pukul 10 pagi di Tanah Perkuburan Sultan Abdullah, Jalan Merbok, Teluk Intan. Doakan arwah ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman in shaa Allah, amin," kongsi Zahid di Instagramnya.

A post shared by zahidbaharudin (@zahidbaharudin) on


Ramai teman selebriti yang turut mengucapkan takziah kepada Zahid termasuklah bintang-bintang kelahiran Akademi Fantasia, rakan-rakan sekerja radio dan ramai lagi.

Empat hari sebelum itu, Zahid telah memuat naik satu entri meminta rakan-rakan dan peminat mendoakan untuk kesembuhan ayahnya.

Doakan papa kembali sembuh seperti biasa ye kawan-kawan . #otai

A post shared by zahidbaharudin (@zahidbaharudin) on


"Doakan papa kembali sembuh seperti biasa ya kawan-kawan," tulis Zahid ringkas.

Gempak cuba menghubungi Zahid melalui aplikasi WhatsApp tetapi belum ada sebarang jawapan. Kami di Gempak ingin mengucapkan salam takziah buat Zahid sekeluarga serta sahabat handai.