Pengacara Dayah Bakar memohon jasa baik wargamaya untuk mendoakan kesihatan ibu dan bapanya yang disahkan positif COVID-19.

Menurut Dayah, bapanya kini ditempatkan di unit rawatan rapi (ICU) sebuah hospital selepas positif virus tersebut pada lima hari yang lalu.

“Pohon semua untuk doakan kesembuhan abah saya, Haji Abu Bakar Johar yang berada di ICU sekarang. Juga untuk doakan mak saya, Halimatul Kamaliah Abdul Rahim untuk sembuh sepenuhnya.

“Your doa means a lot to me and my family. Thank you so much. May Allah bless you fo your kindness,” tulis Dayah di ruangan kapsyen foto.

Menerusi ruangan Instagram juga, Dayah berkongsi sekeping foto bersama bapanya serta sebuah video bersama mereka.

A post shared by DAYAH BAKAR (@dayahbakar)


Tambah Dayah, dia berasa sedih namun mencuba yang terbaik untuk memberikan senyuman dan sokongan moral pada ibu dan bapanya.

“Memang rasa sedih sangat dan buat Dayah tak keruan untuk beberapa hari. Honestly, i'm not feeling okay, but i'm trying my best to smile and give moral support to my parents,” jelasnya lagi.

A post shared by DAYAH BAKAR (@dayahbakar)


Sementara itu di ruangan komen, ramai rakan selebriti dan wargamaya menitipkan doa dan kata-kata semangat buat ibu bapa Dayah serta untuknya terus kuat.

Stay strong babe, semoga semuanya dipermudahkan. Amin,” kata pelakon Sherry Ibrahim.

Ya Allah, berilah kesembuhan pada ayahanda sahabat saya,” doa penyampai radio Hefny Sahad.

Ya Allah paling takut bila orang tua ICU Covid. Arwah abah saya pergi sebab Covid baru-baru ni. Saya doakan ayah Kak Dayah beransur pulih ya,” luah seorang wargamaya.

Semoga pakcik diberi kesembuhan dan pulih seperti sedia kala, amin,” tulis seorang wargamaya.

Syafakillah untuk abah kak Dayah. Insyallah he’s a fighter, he can go thru this. I will pray for him too, amin,” komen seorang wargamaya lagi.