Pelakon, Nad Zainal meminta orang ramai terus mendoakannya untuk mengekalkan imej baharunya yang berhijab.

Bagaimanapun kata Nad atau nama sebenarnya Farah Nadia Zainal, 32, dia enggan terlalu berbicara mengenai penampilan terbarunya.

“Keinginan saya untuk berhijab sebenarnya timbul sejak dua tahun lalu.

“Saya tak nak cakap banyak kalau boleh tak nak cerita pasal penampilan terbaru cuma apa yang saya boleh katakan adalah doakan yang terbaik buat saya. Saya masih lagi belajar.

“Saya masih ada dua kerja, satu filem dan satu lagi drama yang memerlukan saya untuk tidak berhijab yang telah saya persetujui sebelum ini.

“Jadi saya tak boleh nak komen banyak mengenai perkara ini cumanya saya gembira dengan apa yang saya pakai dan saya berharap saya dapat teruskan di masa hadapan,” jelasnya ketika ditemui Gempak.

Nad hadir ke majlis tayangan perdana drama terbaharu lakonannya berjudul Cina Buta pada Jumaat dengan berhijab penuh.

Dalam pada itu, ditanya mengenai tawaran berlakon yang mungkin ada sesetengah pihak beranggapan sukar untuknya mendapatkan watak selepas ini, Nad berkata dia percaya pada rezeki.

“Saya rasa mungkin ada sesetengah produser atau pengarah yang merasakan susah untuk memberi watak jika seseorang pelakon itu sudah berubah penampilannya.

“Cumanya untuk saya sendiri saya rasa perkara itu tidak akan jadi masalah. Lagipun saya lihat ramai sahaja pelakon berhijab masih mendapat watak yang bagus contohnya seperti Noorkhiriah.

“Saya pun masih lagi baru belajar dan bukanlah secara tiba-tiba itu tak boleh ini tak boleh. Kita perlahan-lahan.

“Saya pun tidak mahu memberikan kesukaran kepada pihak produksi, kita sama-sama boleh berbincang mengenai perkara ini,” ujarnya.

Terdahulu, Nad telah memuat naik beberapa foto dan video yang merakamkan dirinya berhijab baru-baru ini.

Penampilan terbaharunya itu mendapat respon positif netizen dan rata-ratanya tertanya-tanya sama ada Nad sudah berhijrah memakai tudung.

Dalam perkembangan terbaharu, Nad bakal muncul dalam drama berjudul Cina Buta bersama Ungku Ismail, Alif Aziz, Puteri Aishah, Aman Aziz, Norren Iman, Anas Ridzuan, Azhan Rani, Didie Alias dan Shamsul Ghau Ghau.

Cina Buta akan ditayangkan setiap Isnin hingga Khamis bermula 9 November, jam 10 malam secara eksklusif di slot MegaDrama melalui Astro Ria (saluran 104).

Untuk pilihan yang lebih fleksible, drama ini juga boleh ditonton menerusi On Demand di Astro Box dan aplikasi Astro Go.

Dapatkan Pek Premium 1 untuk penjimatan hebat dengan hanya RM99.99 sebulan untuk enam bulan pertama.

Whatapp “NAK ASTRO” ke 03-95433838 untuk menikmati drama ini di Astro.