Dengan lebih setengah bilion strim, Drax Project adalah salah satu artis terbesar yang lahir dari New Zealand dan kini meriliskan album kedua 10 lagu mereka 'Upside'. Di samping itu, kumpulan tersebut telah mengumumkan persembahan utama mereka di London yang sangat istimewa pada 19 Julai tahun hadapan di The Jazz Cafe di Camden.

Berikutan album sulung mereka bertajuk nama kumpulan mereka yang mendapat sambutan yang tinggi merangkumi lagu-lagu popular carta seperti Woke Up Late yang menampilkan Hailee Steinfield dan Catching Feelings yang menampilkan Six60, Kumpulan 4 anggota ini kembali dengan projek yang bakal menjadi bukti kejayaan kumpulan itu dan evolusi artistik.

Meningkat kekuatan demi kekuatan, Drax Project ialah kumpulan pop terkenal yang terdahulu pernah memenangi beberapa anugerah platinum dan pernah menjelajah dengan nama-nama terbesar dalam dunia muzik termasuk Ed Sheeran, Christina Aguilera, Camilla Cabello dan Lorde.

Persembahan mereka sentiasa terjual laris, mereka juga telah membuat persembahan di di acara antarabangsa dan festival di UK seperti SXSW Australia dan The Great Escape, menjadikan nama mereka tidak asing di atas pentas dengan persembahan langsung yang unik dan bertenaga serta lagu pop yang memukau.

Upside ialah album 10 lagu yang menggabungkan unsur-unsur Pop dan R&B dengan gaya tersendiri mereka, dengan bunyi yang diilhamkan dari jazz. Projek ini memberi gambaran yang jujur dan menyeronokkan dari awal hingga akhir, meneroka perjalanan epik kumpulan itu.

Album dibuka dengan trek lagu euforia Atmosphere yang menetapkan nada untuk keseluruhan album, Drax Project menerapkan semangat tidak berputus asa dengan memperkasakan Hold Me Back, tentang mengambil peluang dalam Disrespect, menghayati detik ini dalam lagu utama album, Luxury, meneroka cinta dalam Good Life, memperkenalkan bunyi baru yang terinspirasi dari kelab dengan Sugar serta banyak lagi lagu baharu termasuk Oh My, Supernova, My Luck (Someone Like You) dan Mr Thunder.

Bermula sebagai band busker dan bekerja tanpa henti sejak mereka bermula, kumpulan itu berkata "Album ini adalah gabungan kerja keras bertahun-tahun dan cinta, dan akhirnya kami tidak sabar untuk berkongsi dengan dunia! Kami berharap anda akan menikmati muzik ini seperti sebanyak mana kami seronok membuatnya."

Album ini adalah kolaborasi di antara penulis lagu dan produser muzik tersohor seperti Rogét Chahayed (Drake, Travis Scott, SZA), Imad Royal (Doja Cat, Chainsmokers), Ferras (Katy Perry, Dua Lipa), and Marlon Gerbes (Six60).

Terus mengasah identiti artistik mereka, Projek Drax bersinar dengan projek terbaik mereka. Upside kini tersedia di semua platform penstriman utama.