Usahawan kosmetik Datuk Seri Vida (DSV) mengalirkan air mata ketika menerima hadiah berupa tas tangan berjenama mewah berharga RM30,000 daripada pengurus pemasarannya, Ahmad Iqbal Zulkefli.

Iqbal berkata tujuan dia menghadiahkan tas tangan tersebut kepada DSV sebagai tanda berterima kasih kepada usahawan tersebut yang telah banyak membantunya selama ini.

Menurut Iqbal, DSVlah yang membantunya dan memberi tunjuk ajar kepadanya dalam selok belok perniagaan sehingga menempa kejayaan seperti hari ini.

Momen istimewa tersebut dikongsi Iqbal menerusi laman sosial Instagram (IG)nya sambil mengucapkan terima kasih kepada DSV.

Dalam pada itu, DSV menerusi rakaman video tersebut tidak menyangka Iqbal sanggup membelanjakan wang yang banyak hanya untuk memberikannya hadiah.

“Saya tidak sangka Iqbal mampu untuk membelikan hadiah semahal ini kepada saya. Saya berbangga kerana Iqbal berjaya dalam perniagaannya hari ini.

“Iqbal bertatih dari bawah sehingga dia mampu mengecapi kejayaan dan menjalani kehidupan dengan lebih baik sekarang,” katanya sebak.

DSV turut memaklumkan tas tangan edisi terhad berjenama Christian Dior itu sudah lama diidamkan.

“Saya sebelum ini memang ada tengok beg tangan ni. Tapi tangguhkan hasrat membelinya, tak sangka impian untuk memilikinya tercapai.

"Saya menangis bukan kerana beg tangan ini mahal tetapi kerana saya tidak pernah menerima hadiah daripada sesiapa selalunya saya yang bagi orang hadiah," katanya.

Malam semalam, saya ada ternampak @datoserivida memerhati satu gambar beg tangan di telefonnya. Saya tanya beliau, kenapa dah ada beratus beg pun tetap mahukan yang itu?” Limited edition dan sangat unik, jawabnya. Saya tidak tahu pula, rupanya beliau berdoa untuk memiliki beg ini. Tanpa berlengah, semalam saya terus ke butik Dior Pavilion. Terus saya beli. Niat awalnya saya mahu berikan emas, tetapi Dato Seri Vida dah biasa dengan emas. Mahu belikan jam, pun sudah banyak. Ada satu niat saya belum tercapai, ingin hadiahkan beliau kereta idaman namun belum tercapai; kerana nilainya agak tinggi RM2juta. Insha Allah, suatu hari siapa tahu jika ada rezeki. Sejujurnya saya rasa bersalah, tidak dapat membantu di saat beliau memerlukan, oleh kerana saya terlalu sibuk. Banyak niat saya ketika awal mengenali beliau, belum tercapai. @datoserivida banyak berjasa pada saya. Saya tidak lupa. Nota kepada diri saya sendiri dan saudara semua : Jika suatu hari kita semua diberi rezeki yang melimpah, usah lupa jalan-jalan yang membuatkan kita naik dari satu ke satu tingkat. Kita bukan hanya perlu ada buku akaun duit keluar masuk, namun buku yang tertulis nama-nama orang yang berjasa.

A post shared by Ahmad Iqbal Zulkefli (@ahmadiqbalzulkefli) on