Miss International Malaysia 23 (MIM) telah menobatkan ratu-ratu baharunya iaitu Cassandra Yap dan Ashlyn Ooi sebagai Miss International Malaysia 2024.

Acara tahun ini bukan sahaja meraikan kecantikan tetapi juga kecerdasan, bakat, dan keanggunan yang dijelmakan oleh wanita Malaysia.

Turut menyertai Cassandra Yap dan Ashlyn Ooi, adalah ratu Miss International Malaysia 2023: Kimberly Vung, Christina Lee, dan Aaliyah Wunsch, yang mendapat gelaran naib juara pertama, kedua dan ketiga.



Penganjur Miss International Malaysia percaya bahawa setiap peserta adalah ratu Miss International Malaysia kerana mereka telah menunjukkan dedikasi mereka ke arah mencapai impian masing-masing.

Dianjurkan oleh Persatuan Pentas Anak Seni Malaysia dan dipersembahkan oleh SunStrong Entertainment, MIM meraikan bukan sahaja kecantikan, tetapi semangat yang diperkasakan oleh wanita Malaysia, kepelbagaian budaya negara dan komitmen yang tidak berbelah bahagi terhadap kelestarian.

MIM mengunjurkan nilai teras, cita-cita dan aspirasi Malaysia ke pentas global. Jawed Khan, Presiden dan Pengarah Kebangsaan PPASM & MIM menyebut bahawa setiap peserta MIM dengan pelbagai latar belakang mereka, benar-benar mewujudkan hati Malaysia dan intipati uniknya dan berfungsi sebagai suara untuk pelbagai tradisi, masyarakat dan kepercayaan.

MIM bertujuan bukan sahaja untuk menyentuh kehidupan tetapi untuk mengubahnya secara mendalam. Pertandingan ini berfungsi sebagai bukti kemajuan, keterbukaan, dan dedikasi Malaysia terhadap tujuan bermakna yang bergema secara mendalam di peringkat tempatan dan global.

"Berikan sokongan anda, kongsi cerita anda dan sertai kami dalam misi kami untuk menjadikan Miss International Malaysia lebih berkesan. Sama ada anda bakal peserta, penaja atau penyokong, kami amat menantikan penyertaan anda dalam membentuk naratif keindahan, kekuatan dan kepentingan budaya Malaysia," kata Jenny Ngu.