Pemberitaan mengenai individu terkaya dunia, Elon Mask membeli platform media sosial Twitter dengan nilai US$44 bilion masih menerima laporan dari pelbagai sudut.

Salah satunya yang menarik perhatian netizen adalah apabila akaun mantan kekasihnya, Amber Heard tiba tiba lesap dari Twitter.

Menurut laporan TheNews, akaun dengan nama @realAmberHeard sudah tidak lagi ditemukan dalam carian selepas beberapa hari Musk menjadi CEO Twitter.

Meski ada yang menyifatkan Heard mungkin berehat dari menggunakan Twitter kerana kes mahkamah dengan bekas suaminya, Johnny Depp, namun ramai percaya aktres itu ‘meninggalkan’ Twitter kerana Musk.

Heard dan Musk pernah menjalin cinta pada tahun 2016. Mereka pertama kali bertemu di lokasi filem Machete Kills pada 2013.

Sementara itu, Musk kini dilaporkan dalam fasa ‘membersihkan’ Twitter dengan memberhentikan sebahagian pekerjanya bermula Jumaat.

Sebelumnya, sebaik membeli Twitter yang kini dijadikan sebagai syarikat persendirian, Musk telah memecat tiga eksekutif kanan termasuk Ketua Pegawai Eksekutif, Parag Agrawal dan Ketua Pegawai Kewangan, Ned Segal.