Selepas kejayaan menganjurkan konsert-konsert artis tempatan, jenama hiburan terkemuka, Rocketfuel Entertainment membawakan sebuah kumpulan K-Pop yang sedang meningkat naik, EPEX menerusi sebuah konsert EPEX 1st Concert (Eight Apex) In Kuala Lumpur yang bakal diadakan di Zepp Kuala Lumpur pada 6 Januari 2023.

Ketua Rocketfuel Entertainment, Feros Sayna berkata, hal ini sejajar dengan perancangan Rocketfuel Entertainment dalam membawakan artis-artis luar negara bermula pada tahun hadapan.

“Dalam usaha Rocketfuel Entertainment memperkenalkan rangka terbaharunya sejajar dengan tahun kesepuluh penubuhannya, kami telah bawakan hiburan berbentuk fizikal seperti konsert oleh artis-artis dalam dalam negara seperti An Evening with Hael Hussaini, Mimpi Showcase dan terbaharu A Night with Ara Johari. Jadi, langkah seterusnya adalah membawakan artis antarabangsa pula ke negara kita.

“Sebagai permulaan, band K-pop EPEX dipilih menghiasi diari tahun baharu pada 2023. Pemilihan ini dibuat kerana potensi mereka dalam bidang muzik selain dikatakan bakal menjadi ‘the-next-big-thing’ di persada muzik K-Pop,” katanya.

Feros menambah, Rocketfuel Entertainment ingin menjadi peneraju dalam mempersembahkan hiburan dalam bentuk fizikal seperti showcase, mini konsert dan juga konsert berskala besar.

“Rata-rata pengunjung yang hadir pada acara muzik kami sebelum ini menyatakan mereka tidak puas mendengar dan mahu berhibur lagi, jadi kami mengambil langkah berani dengan membawakan artis dari luar negara bagi memenuhi selera pendengar masa kini.

“Selain itu, ini merupakan konsert pertama seumpamanya oleh EPEX dan mereka tidak pernah membuat konsert di mana-mana lokasi bahkan di negara mereka sendiri, dan pastinya acara ini merupakan momen yang wajib ditonton oleh kesemua peminat K-pop terutamanya di Malaysia,” katanya lagi.

EPEX yang dahulunya dikenali sebagai C9ROOKIES terdiri dari lapan anggota iaitu Wish, Keum, MU, A-Min, Baekseung, Ayden, Yewang dan juga Jeff.

Tiket-tiket dijual berharga pada kategori ROCKSTAR (RM488), ROCKZONE (RM388) dan juga CAT 1 (RM288) di laman web www.ticketcharge.com.my.

Undi bintang digital dan content kegemaran anda di dalam carta mingguan Gempak Most Wanted 2022 di sini. Anda juga boleh membuat pencalonan baharu untuk carta mingguan seterusnya. Selamat mengundi!