Baru sahaja bergelar ibu, penyanyi Ernie Zakri mendedahkan yang dia berasa ‘sedih’ setiap kali keluar bekerja dan meninggalkan buah hati kesayangannya, Nur Khawla Soleha di rumah.

Penyanyi lagu Boneka itu berkata, sungguhpun kerap mengalirkan air mata ketika tidak berada di samping anaknya, namun, dia berasa sangat bersyukur kerana sang suami, Syamel dan ibunya sendiri banyak membantu menjaga keperluan Khawla saat ketiadaannya.

Tambahan pula, ketika artikel ini ditulis, Ernie telah pun tiba ke Jakarta, Indonesia bagi mempromosikan single terbaharunya bersama Govinda yang berjudul Hal Hebat.

“Setiap kali keluar bekerja tu, tipulah kalau tak rasa sedih. Tambahan pula, saya ke Jakarta dan Bandung, Indonesia untuk promosikan Hal Hebat di sana.

“Bila fikir kena tinggalkan Khawla selama enam hari dah cukup buat saya sedih. Kalau tengok gambar boleh meleleh air mata… Khawla pun dan pandai macam-macam sekarang.

“Tapi, saya rasa bersyukur sangat sebab Syamel banyak bantu kalau dia ada masa terluang. Biasanya, kalau saya tiada di rumah dan perlu keluar bekerja, ibu saya akan datang untuk jaga dan tengok-tengokkan Khawla,” katanya.

Dalam pada itu, Syamel menambah, dia dan Ernie pastikan akan cuba untuk menghabiskan masa bersama anak jika wujud masa terluang.

“Kalau ikutkan, apabila fikirkan Khawla tinggal dengan pengasuhnya pun sudah buat saya tak tentu arah.

“Kadang-kadang tu fikir dia tengah buat apa, senyuman dia… Begitupun, bila di rumah, kami pastikan dia akan sepenuhnya bersama kami. Harapnya bila dah besar, Khawla faham kerja daddy dan ibunya,“ tutur Syamel.

Dalam perkembangan lain, Syamel dan Ernie bakal mengadakan konsert Aku Cinta yang akan diadakan di Zepp Kuala Lumpur pada 23 Oktober depan.

Anjuran Rocketfuel Entertainment, Terdapat lima kategori tiket bermula daripada RM500 (Diamond), RM400 (Platinum), RM300 (Gold), RM250 (Silver) dan RM200 (Bronze) untuk konsert Aku Cinta. Bagaimanapun, tiket kategori Bronze dan Diamond sudah habis dijual.

Tiket-tiket boleh didapati di Ubertickets.my bermula 15 Ogos ini.